Lotus Elise 1.8-16V 120 LHD (bj 1998)€ 32.900,00
Triumph Stag V8 automaat (bj 1972)
1003sinds 13 jul. '25, 07:41
€ 18.900,-
Merk & Model, uitvoering
Triumph Stag V8 automaat, .
Bouwjaar
1972
KM stand
47.192 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
3.0 liter
Vermogen
160 pk
Basis
Merk & Model
Triumph Stag V8 automaat
Uitvoering
.
KM stand
47.192 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1972
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Automaat
Kenteken
PM-26-67
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Kleur
Overige kleuren
Motor
Motorinhoud
3.0 liter
Aantal cilinders
8
Vermogen
160 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
16 oktober 2024
Type laatste eigenaar
autobedrijf
Datum registratie Nederland
27 oktober 2021
Import auto
Ja
Opties
Opties
Open dak
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
1.275 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.701 kg
Beschrijving
USA import in 1999, roestarme auto, pas in 2021 in gebruik genomen in Nederland. Onderzijde is helemaal behandeld en in de lak gezet. Voorzien van nieuwe Polyset bussen in de wielophanging voor en achter....
Triumph Stag V8 automaat
Algemene gegevens
Tellerstand: 47.192 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb. 1972
Nieuw: Nee
Transmissie: Automaat
Kleur: Geel
Referentienummer: 16437
Technische gegevens
Motorinhoud: 2.997 cc
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 118 kW (160 PK)
Ledig gewicht: 1.275 kg
Laadvermogen: 426 kg
GVW: 1.701 kg
Functionaliteit
Aantal zitplaatsen: 4
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
USA import in 1999, roestarme auto, pas in 2021 in gebruik genomen in Nederland. Onderzijde is helemaal behandeld en in de lak gezet. Voorzien van nieuwe Polyset bussen in de wielophanging voor en achter. Voorzien van een nieuw cabrio dak, koperen remleidingen enz. Met veel historie en nota's. De Triumph Stag is een Britse cabriolet met V8-motor die tussen 1970 en 1978 werd geproduceerd door Triumph Motor Company. De Stag werd ontworpen als een luxe sportauto met een elegant design en een krachtige motor, en was bedoeld om te concurreren met modellen als de Mercedes-Benz SL. De Stag was uitgerust met een in eigen huis ontwikkelde 3.0-liter V8-motor. De motor is een 90 graden V8, met een enkele bovenliggende nokkenas (SOHC) per cilinderbank. De V8 leverde oorspronkelijk ongeveer 145 pk bij 5500 tpm. De Stag werd geleverd met een handgeschakelde vierversnellingsbak met optionele overdrive, en een automatische transmissie was ook beschikbaar voor comfortabelere rijervaringen. De auto is voorzien van een onafhankelijke ophanging rondom, met schroefveren voor een redelijk comfortabel rijgedrag. De ophanging is afgestemd op een stabiele en toch sportieve rijervaring. De Stag bood voor zijn tijd een luxueus interieur, met comfortabele zetels en aandacht voor detail. De auto was voorzien van houten accenten op het dashboard, wat een klassiek en warm gevoel gaf.
Instrumentenpaneel: Een uitgebreid instrumentenpaneel voorziet de bestuurder van alle nodige informatie, inclusief snelheidsmeter, toerenteller, brandstofmeter, en olietemperatuurmeter. Voorzien van comfortabele, leren of stoffen stoelen met goede zijwaartse steun, ideaal voor lange ritten. De Stag bood verrassend veel been- en hoofdruimte, ook voor langere bestuurders, en werd geprezen om zijn zitcomfort. De achter stoelen zijn klein, maar kunnen handig zijn voor korte ritten of extra bagageruimte. De Triumph Stag heeft een cultstatus bereikt onder liefhebbers van klassieke Britse auto’s en is geliefd vanwege zijn stijlvolle ontwerp en unieke kenmerken. De Stag een geliefd verzamelobject geworden, vooral vanwege zijn unieke V8-geluid en de combinatie van een sportieve cabriolet en praktische luxeauto. Er zijn wereldwijd veel Triumph Stag-clubs en gemeenschappen, die onderdelen en kennis delen over onderhoud en restauratie.
Triumph Stag V8 automaat
Algemene gegevens
Tellerstand: 47.192 km
Carrosserievorm: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: feb. 1972
Nieuw: Nee
Transmissie: Automaat
Kleur: Geel
Referentienummer: 16437
Technische gegevens
Motorinhoud: 2.997 cc
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 118 kW (160 PK)
Ledig gewicht: 1.275 kg
Laadvermogen: 426 kg
GVW: 1.701 kg
Functionaliteit
Aantal zitplaatsen: 4
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
USA import in 1999, roestarme auto, pas in 2021 in gebruik genomen in Nederland. Onderzijde is helemaal behandeld en in de lak gezet. Voorzien van nieuwe Polyset bussen in de wielophanging voor en achter. Voorzien van een nieuw cabrio dak, koperen remleidingen enz. Met veel historie en nota's. De Triumph Stag is een Britse cabriolet met V8-motor die tussen 1970 en 1978 werd geproduceerd door Triumph Motor Company. De Stag werd ontworpen als een luxe sportauto met een elegant design en een krachtige motor, en was bedoeld om te concurreren met modellen als de Mercedes-Benz SL. De Stag was uitgerust met een in eigen huis ontwikkelde 3.0-liter V8-motor. De motor is een 90 graden V8, met een enkele bovenliggende nokkenas (SOHC) per cilinderbank. De V8 leverde oorspronkelijk ongeveer 145 pk bij 5500 tpm. De Stag werd geleverd met een handgeschakelde vierversnellingsbak met optionele overdrive, en een automatische transmissie was ook beschikbaar voor comfortabelere rijervaringen. De auto is voorzien van een onafhankelijke ophanging rondom, met schroefveren voor een redelijk comfortabel rijgedrag. De ophanging is afgestemd op een stabiele en toch sportieve rijervaring. De Stag bood voor zijn tijd een luxueus interieur, met comfortabele zetels en aandacht voor detail. De auto was voorzien van houten accenten op het dashboard, wat een klassiek en warm gevoel gaf.
Instrumentenpaneel: Een uitgebreid instrumentenpaneel voorziet de bestuurder van alle nodige informatie, inclusief snelheidsmeter, toerenteller, brandstofmeter, en olietemperatuurmeter. Voorzien van comfortabele, leren of stoffen stoelen met goede zijwaartse steun, ideaal voor lange ritten. De Stag bood verrassend veel been- en hoofdruimte, ook voor langere bestuurders, en werd geprezen om zijn zitcomfort. De achter stoelen zijn klein, maar kunnen handig zijn voor korte ritten of extra bagageruimte. De Triumph Stag heeft een cultstatus bereikt onder liefhebbers van klassieke Britse auto’s en is geliefd vanwege zijn stijlvolle ontwerp en unieke kenmerken. De Stag een geliefd verzamelobject geworden, vooral vanwege zijn unieke V8-geluid en de combinatie van een sportieve cabriolet en praktische luxeauto. Er zijn wereldwijd veel Triumph Stag-clubs en gemeenschappen, die onderdelen en kennis delen over onderhoud en restauratie.
Website
www.hofman.nl/auto/41054340Zekerheden van deze auto
Eerste eigenaar
Minder risico op verborgen problemen
Highlights
Eerste eigenaar
Geschikt voor alle milieu/emissie zones
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieOverige advertenties van Hofman Leek Classic & Sportscars
Meer van Hofman Leek Classic & Sportscars
Bekijk alleAdvertentienummer: m2288488170
Populaire zoektermen
triumph spitfiretriumph tr6triumph spitfiretriumph stagtriumph tr4triumph gt6triumph dolomitetriumph heraldtriumph spitfire mk3triumph spitfire 1500triumph vitessetriumph tr250Triumphtriumph tr6playmobil in Speelgoed | Playmobildkw in Brommers | Oldtimershot wheels honda civic in Modelauto's | Overige schalenbuffetkast in Antiek | Meubels | Kastenf10 dynamo in Motor en Toebehorenlaurel hardy in Speldjes, Pins en Buttonsfeijenoord in Mobiele telefoons | Samsungindustriële wandrek in Woonaccessoires | Wandplanken en Boekenplankencoach in Bijles, Privé-les en Taallesantieke gasfornuis in Antiek | Keukenbenodigdheden