Merk & Model, uitvoering
Volkswagen VOLKSWAGEN, . 
Bouwjaar
1987 
Kilometerstand
298.628 km
Brandstof
Benzine 
Transmissie
Handgeschakeld 
Motorinhoud
1.8 liter
Vermogen
89 pk
Beschrijving
Puur jaren ’80 rijplezier! Originele ONVERPRUTSTE! Scirocco GT 1.8 met karakter, Cupvelgen, APK 2027 en keiharde basis. Klaar om van te genieten!
Te koop: een échte klassieker met pit – mijn Volkswagen Scirocco GT Mk2 uit 1987.
Een onverprutst exemplaar met de geliefde 1.8 8-klepper (95 pk) en 5-bak, goed voor ouderwets rijplezier. Licht, direct, en met dat typische jaren ’80 gevoel – precies zoals het hoort.
De auto heeft ruim 20 jaar stilgestaan voordat ik ’m in handen kreeg.
Ik heb ‘m zelf geïmporteerd uit België en sinds augustus 2025 staat hij op Nederlands kenteken, met APK t/m augustus 2027.
Technisch is alles tot in de puntjes gedaan: om maar even een indrukje te geven:
4x nieuwe vredestein banden
Remmerij alles nieuw: remklauwen gereviseerd, wielremcillinders achter, slangen, schijven, blokken, trommels, remschoenen, handremkabels en remolie verwisseld.
Van de wielophanging ook veel vervangen: draagarmen, fuseekogels, lagers, overal nieuwe rubbers in, aandrijfas stofhoezen, stuurstangen incl fusees.
Motorisch ook weer lekker fris met: nieuwe bougies en kabels, rotor met verdelerkap, nieuwe olie en filters, ook koelvloeistof is vervangen, blok is met stroboscooplamp weer precies op tijd gezet en ook heb ik pas nog een nieuwe dynamo en startmotor gemonteerd.
En verder nog veel meer: Nieuwe accu, benzinetank incl vlotter, pomp en filters, slangen, vulpijp ed.
Ook is er een nieuwe 32/34 DMTL Weber carburateur op gekomen.
Ook een nieuwe radio met nieuwe JBL speakers.
Alleen aan de wielkasthoeken zijn nieuwe stukjes ingelast wat op de foto te zien is, dit is professioneel weer opnieuw in de bodyprotection/tectyl gezet.
Vanbinnen is hij verrassend netjes: ongescheurd dashboard, het iconische Scirocco-stuur, en verder alleen wat lichte gebruikssporen. Twee kleine gaatjes in de bestuurdersstoel, maar verder heel presentabel.
Buitenkant? Die mag wat liefde krijgen. De lak is wat dof en hier en daar heb ik licht opgeschuurd om roest onder de lak te voorkomen. De enige plek waar echt wat werk zit is onder het achterraam aan bestuurderszijde. Maar geloof me: de basis is keihard – geen rotte dorpels of bodemdrama’s.
De auto staat op de originele lichtmetalen Cup-velgen, destijds een felbegeerd accessoire van maar liefst ƒ1500,-. Tegenwoordig zijn ze dat bedrag in euro’s nog waard. Velgen zijn voor hun leeftijd erg netjes.
Daarnaast krijg je er ook nog de originele VW Snowflake-velgen bij, met twee nieuwe Vredestein-bandjes en twee zo goed als nieuwe.
Natuurlijk krijg je ook de daklijsten en het zender/spoilerset erbij incl de emblemen.
Eerlijk is eerlijk: hij heeft één eigenwijs trekje.
Na lang stevig rijden (boven de 100 km/u) wil hij soms even stilvallen – vermoedelijk vacuüm in de tank. Na 10 seconden start hij gewoon weer alsof er niks gebeurd is. Noem het karakter. 😉
Serieuze liefhebbers weten wat dit is.
Geen gelukzoekers of “wat is je laagste prijs”-types graag.
Overleg eerst even met je vrouw, dan pas bieden.
Groet,
Mike
Te koop: een échte klassieker met pit – mijn Volkswagen Scirocco GT Mk2 uit 1987.
Een onverprutst exemplaar met de geliefde 1.8 8-klepper (95 pk) en 5-bak, goed voor ouderwets rijplezier. Licht, direct, en met dat typische jaren ’80 gevoel – precies zoals het hoort.
De auto heeft ruim 20 jaar stilgestaan voordat ik ’m in handen kreeg.
Ik heb ‘m zelf geïmporteerd uit België en sinds augustus 2025 staat hij op Nederlands kenteken, met APK t/m augustus 2027.
Technisch is alles tot in de puntjes gedaan: om maar even een indrukje te geven:
4x nieuwe vredestein banden
Remmerij alles nieuw: remklauwen gereviseerd, wielremcillinders achter, slangen, schijven, blokken, trommels, remschoenen, handremkabels en remolie verwisseld.
Van de wielophanging ook veel vervangen: draagarmen, fuseekogels, lagers, overal nieuwe rubbers in, aandrijfas stofhoezen, stuurstangen incl fusees.
Motorisch ook weer lekker fris met: nieuwe bougies en kabels, rotor met verdelerkap, nieuwe olie en filters, ook koelvloeistof is vervangen, blok is met stroboscooplamp weer precies op tijd gezet en ook heb ik pas nog een nieuwe dynamo en startmotor gemonteerd.
En verder nog veel meer: Nieuwe accu, benzinetank incl vlotter, pomp en filters, slangen, vulpijp ed.
Ook is er een nieuwe 32/34 DMTL Weber carburateur op gekomen.
Ook een nieuwe radio met nieuwe JBL speakers.
Alleen aan de wielkasthoeken zijn nieuwe stukjes ingelast wat op de foto te zien is, dit is professioneel weer opnieuw in de bodyprotection/tectyl gezet.
Vanbinnen is hij verrassend netjes: ongescheurd dashboard, het iconische Scirocco-stuur, en verder alleen wat lichte gebruikssporen. Twee kleine gaatjes in de bestuurdersstoel, maar verder heel presentabel.
Buitenkant? Die mag wat liefde krijgen. De lak is wat dof en hier en daar heb ik licht opgeschuurd om roest onder de lak te voorkomen. De enige plek waar echt wat werk zit is onder het achterraam aan bestuurderszijde. Maar geloof me: de basis is keihard – geen rotte dorpels of bodemdrama’s.
De auto staat op de originele lichtmetalen Cup-velgen, destijds een felbegeerd accessoire van maar liefst ƒ1500,-. Tegenwoordig zijn ze dat bedrag in euro’s nog waard. Velgen zijn voor hun leeftijd erg netjes.
Daarnaast krijg je er ook nog de originele VW Snowflake-velgen bij, met twee nieuwe Vredestein-bandjes en twee zo goed als nieuwe.
Natuurlijk krijg je ook de daklijsten en het zender/spoilerset erbij incl de emblemen.
Eerlijk is eerlijk: hij heeft één eigenwijs trekje.
Na lang stevig rijden (boven de 100 km/u) wil hij soms even stilvallen – vermoedelijk vacuüm in de tank. Na 10 seconden start hij gewoon weer alsof er niks gebeurd is. Noem het karakter. 😉
Serieuze liefhebbers weten wat dit is.
Geen gelukzoekers of “wat is je laagste prijs”-types graag.
Overleg eerst even met je vrouw, dan pas bieden.
Groet,
Mike
Zekerheden van deze auto
APK tot 14 augustus 2027
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Onderhoudsboekje
Inzicht in het onderhoudsverleden
Eerste eigenaar
Minder risico op verborgen problemen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Stroe
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie195x bekeken
6x bewaard
Sinds 30 okt '25
Advertentienummer: m2328265999
Populaire zoektermen
Volkswagenvolkswagen t2golf 8 rgolf mk2volkswagen buggygolf 8Volkswagen suv of terreinwagengolf 8 gtigolf 1 cabriogolf mk2golf 8 gti clubsportgolf 8 gtivolkswagen transporter 9 persoonsvolkswagen polo 2018kwantum stof in Stoelenhengelkoker in Hengelsport | Algemeenns traxx in Modeltreinen | H0philips cdr recorder in Cd-spelerstoneelkijkertje in Optische apparatuur | Verrekijkersfatbar stuur in Onderdelen | Merk-onafhankelijkwiellager gereedschap 82mm in Gereedschap | Handgereedschapkeuken carrouselkast in Keuken | Complete keukensalex meijer hanger in Kettinghangersbank wapenveld in Banken | Bankstellen