Suzuki Savage, LS 650, 1987 , Bobber€ 1.500,00
Volvo Amazon P220 Estate, Nieuwstaat, 1967 Light Green, LPG
€ 32.500,-
Bouwjaar
1967
KM stand
50.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Stationwagon
613sinds 19 mei. '25, 00:22
Merk & Model, uitvoering
Volvo VOLVO, .
Bouwjaar
1967
KM stand
50.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
118 pk
Basis
Merk & Model
Volvo VOLVO
Uitvoering
.
KM stand
50.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1967
Carrosserie
Stationwagon
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
52-55-EH
Bekleding
Leder
Kleur
Groen
Interieur
Beige
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
2.0 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
118 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
149 g/km
Geschiedenis
Eigenaar sinds
18 oktober 2013
Type laatste eigenaar
particulier
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.62 m
Breedte
1.89 m
Hoogte
1.71 m
Leeg gewicht
1.206 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.200 kg
Beschrijving
Volledig gerestaureerde Amazon station.
Sinds 2017 is de restauratie klaar en heeft hij op zondagse ritten, maar ook enkele europese vakanties gereden. 95% van de tijd slaapt hij in mijn loods maar hij staat ook af en toe enkele weken voor mn deur.
De auto is in prachtige staat. Bij de restauratie zijn geen enkele kosten noch moeite gespaard. Hij is in een stuk exclusievere, èn betere staat als origineel uit de fabriek.
Ik noem niet alles wat er nieuw in is gezet, want dat is zga alles, bonnen aanwezig. Ik noem enkel de verbeteringen ten opzichte van het origineel. De auto is voorzien van:
- Gerestaureerde M41 Overdrive, zie foto 18
- Airco unit, gekocht bij Huke's Special Volvo Parts , zie foto 14 en 16
- Mechanische cruise control, zie foto 15
- Elektrische snelheidsmeter (ook van H.S.V.P)
- Lederen interieur (2 tone)
- Electronische ontsteking (123)
- Gas installatie
- Binnen schermen (Slikplaten) die de wielkasten schoon houden
- Hi end muziek installatie met speakers voor, achter, tweeters en subwoofer.
- Anti dreun platen in de koets en in de deuren geplakt bij de restauratie voor stiller rijden.
-Bilstein schokdempers
- Op maat gemaakte onderblokken voor de spiegels (zodat ze beter te stellen zijn beter zicht geven)
Verder is de auto voorzien van luxe opties zoals:
Hoofdsteunen vóór. (fot 10, 11 en 13)
Dakrek (imperial) (foto 3 , 5 en 7)
Dubbele carburateurs (foto 17)
Elektrisch verwarmde achterruit
Zga nieuwe Vreedestein banden (foto 24)
De geblindeerde ramen achter, dat is enkel plak folie.
In de jaren 90 is de auto gestraald en gespoten. De toenmalige eigenaar werd ziek en kon de restauratie niet afmaken. In 2013 kocht ik de auto, of beter gezegd, de gerestaureerde koets en B20 motorblok, plus heel veel bakken met onderdelen.
Tot aan 2017 is er met oog voor detail aan de resatauratie gewerkt.
Sindsdien worden er jaarlijks geregeld ritjes mee gemaakt.
Hij mag weg ondat ik er te weinig mee rijd. Ik heb te veel mooie old timers, maar specifiek eentje zorgt er voor dat de amazon blijft staan. Namelijk sinds enkele jaren heb ik ook een Volvo Duett (toevallig exact de zelfde (m.i. allermooiste originele volvo) kleur als de kleur die ik deze amazon heb laten spuiten ! :-) Deze oudere volvo heeft dan wel veel minder opties (geen eigenlijk) en rijd iets lomper, spartaanser, maar ik merk dat hij toch meer mn hart heeft gestolen, en aldus word de amazon nu veel te weinig gebruikt. Dus op naar een liefhebber!
Zijn er min punten? Of dingen die ik beter kan vermelden VOOR je komt kijken:
- Op dit moment is het gas systeem onklaar gemaakt; de gasinlaat is uitgebouwd. Dit zijn 2 inlaat "plaatjes" die onder de carburateurs gemonteerd worden.
Ik had het idee dat de inlaatstukken, onder de carburateurs, mogelijk het lopen op benzine nadelig beinvloedde, en aangezien er weinig kilometers mee gereden wordt, heb ik voor t rijden op benzine gekozen.
Auto reed goed op gas. (maar dan wel een stukje minder goed op benzine dacht ik dus) Het moet zo te stellen zijn dat de auto op beide brandstoffen perfect loopt, maar met èn dubbelle carburateuirs, èn gasinstalatie, is mij dat dus niet gelukt.
Verder kunnen de houten latjes van de imperial voor de mooi wel een lakje gebruiken. (het hout is wel gewoon goed en hard)
De restauratie heeft flink in de 5 cijfers gekost. De auto is in een prachtige staat. Ik zoek dus ook enkel en alleen iemand die dat kan waarderen en een serieus bedrag wil betalen voor een one of a kind prachtige auto.
Op de zweedse site blocket staan deze auto's tot 35.000 euro te koop. En op de nederlandse gaspedaal tot 42.500,- Maar dan zonder airco en overige upgrades.
Mijn prijs is een vraagprijs. Bieden kan via de bied mogelijkheid van marktplaats, mag ook in een mail bericht. Wanneer we een mogelijkheid hebben om elkaar te vinden in prijs dan nodig ik je graag uit voor een bezichtiging en proefrit. De autos is rijdklaar en staat in woudenberg, midden nederland.
Sinds 2017 is de restauratie klaar en heeft hij op zondagse ritten, maar ook enkele europese vakanties gereden. 95% van de tijd slaapt hij in mijn loods maar hij staat ook af en toe enkele weken voor mn deur.
De auto is in prachtige staat. Bij de restauratie zijn geen enkele kosten noch moeite gespaard. Hij is in een stuk exclusievere, èn betere staat als origineel uit de fabriek.
Ik noem niet alles wat er nieuw in is gezet, want dat is zga alles, bonnen aanwezig. Ik noem enkel de verbeteringen ten opzichte van het origineel. De auto is voorzien van:
- Gerestaureerde M41 Overdrive, zie foto 18
- Airco unit, gekocht bij Huke's Special Volvo Parts , zie foto 14 en 16
- Mechanische cruise control, zie foto 15
- Elektrische snelheidsmeter (ook van H.S.V.P)
- Lederen interieur (2 tone)
- Electronische ontsteking (123)
- Gas installatie
- Binnen schermen (Slikplaten) die de wielkasten schoon houden
- Hi end muziek installatie met speakers voor, achter, tweeters en subwoofer.
- Anti dreun platen in de koets en in de deuren geplakt bij de restauratie voor stiller rijden.
-Bilstein schokdempers
- Op maat gemaakte onderblokken voor de spiegels (zodat ze beter te stellen zijn beter zicht geven)
Verder is de auto voorzien van luxe opties zoals:
Hoofdsteunen vóór. (fot 10, 11 en 13)
Dakrek (imperial) (foto 3 , 5 en 7)
Dubbele carburateurs (foto 17)
Elektrisch verwarmde achterruit
Zga nieuwe Vreedestein banden (foto 24)
De geblindeerde ramen achter, dat is enkel plak folie.
In de jaren 90 is de auto gestraald en gespoten. De toenmalige eigenaar werd ziek en kon de restauratie niet afmaken. In 2013 kocht ik de auto, of beter gezegd, de gerestaureerde koets en B20 motorblok, plus heel veel bakken met onderdelen.
Tot aan 2017 is er met oog voor detail aan de resatauratie gewerkt.
Sindsdien worden er jaarlijks geregeld ritjes mee gemaakt.
Hij mag weg ondat ik er te weinig mee rijd. Ik heb te veel mooie old timers, maar specifiek eentje zorgt er voor dat de amazon blijft staan. Namelijk sinds enkele jaren heb ik ook een Volvo Duett (toevallig exact de zelfde (m.i. allermooiste originele volvo) kleur als de kleur die ik deze amazon heb laten spuiten ! :-) Deze oudere volvo heeft dan wel veel minder opties (geen eigenlijk) en rijd iets lomper, spartaanser, maar ik merk dat hij toch meer mn hart heeft gestolen, en aldus word de amazon nu veel te weinig gebruikt. Dus op naar een liefhebber!
Zijn er min punten? Of dingen die ik beter kan vermelden VOOR je komt kijken:
- Op dit moment is het gas systeem onklaar gemaakt; de gasinlaat is uitgebouwd. Dit zijn 2 inlaat "plaatjes" die onder de carburateurs gemonteerd worden.
Ik had het idee dat de inlaatstukken, onder de carburateurs, mogelijk het lopen op benzine nadelig beinvloedde, en aangezien er weinig kilometers mee gereden wordt, heb ik voor t rijden op benzine gekozen.
Auto reed goed op gas. (maar dan wel een stukje minder goed op benzine dacht ik dus) Het moet zo te stellen zijn dat de auto op beide brandstoffen perfect loopt, maar met èn dubbelle carburateuirs, èn gasinstalatie, is mij dat dus niet gelukt.
Verder kunnen de houten latjes van de imperial voor de mooi wel een lakje gebruiken. (het hout is wel gewoon goed en hard)
De restauratie heeft flink in de 5 cijfers gekost. De auto is in een prachtige staat. Ik zoek dus ook enkel en alleen iemand die dat kan waarderen en een serieus bedrag wil betalen voor een one of a kind prachtige auto.
Op de zweedse site blocket staan deze auto's tot 35.000 euro te koop. En op de nederlandse gaspedaal tot 42.500,- Maar dan zonder airco en overige upgrades.
Mijn prijs is een vraagprijs. Bieden kan via de bied mogelijkheid van marktplaats, mag ook in een mail bericht. Wanneer we een mogelijkheid hebben om elkaar te vinden in prijs dan nodig ik je graag uit voor een bezichtiging en proefrit. De autos is rijdklaar en staat in woudenberg, midden nederland.
Advertentienummer: m2269653352
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
volvo lpgvolvo v40volvo v70 lpgvolvo xc90volvo v70volvo xc60volvo 240volvo v60volvo xc70volvo v50volvo c30volvo s60volvo c70volvo amazon in Volvonachtkastje kindlounge hangstoelradio toren in Stereo-setsplexiglas wandhonda in Quads en Trikesvelgen nemovinyl couponspax fijndraadmandeastpak rugzak enschedenachtwacht in Rookartikelen en Luciferdoosjes