Een gemeenschappelijke theorie voor leren en waarnemen?€ 5,00
De geluksfabriek, over binden en boeien van mensen
€ 4,00
Ophalen of Verzenden
170sinds 12 apr. '25, 09:56
Kenmerken
ConditieGelezen
Beschrijving
De geluksfabriek, over binden en boeien van mensen in organisaties, Maurits Bruel.
Hardcover, 105 blz.
De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen.
Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden, en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.
De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te blijven zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien.
Hardcover, 105 blz.
De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen.
Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden, en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.
De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te blijven zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien.
Advertentienummer: m2256465425
Populaire zoektermen
Advies, Hulp en Training in Boekengeef me de 5 in Advies, Hulp en Trainingmeeste mensen deugen in Boekeninspanningsfysiologie oefentherapie en trainingmensen van de reisde meeste mensen deugen in Boekengeluksfabriekhet geheim van slanke mensen in Gezondheid en Voedinghulp uit het universumhoe je vrienden maakt en mensen beinvloedtjoe friel training biblerutger bregman de meeste mensen deugen in Boekenhallo witte mensen in Boekenmeeste mensen deugen in Overige Boekencamper koelkast 12vnintendo 2ds spellengosse koopmans te koopgolf 4 5 deurs in Auto'svitrinekast notenhoutreistas kinderwagen dubattiafrikaanse beeldjes in Beelden en Beeldjescr2000degas schilderijps4 game pakket