Kenmerken

Conditie
Zo goed als nieuw

Beschrijving

Wie als leraar of ouder voor het eerst te maken krijgt met een (hoog-)begaafd kind, zit vaak met meer vragen dan antwoorden. In dit boek worden vragen als ëhoe reageer ik op wat voor haar blijkbaar normaal is´ of ëhoe kan ik zijn ontwikkeling het beste ondersteunen´, serieus genomen. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk worden allerlei aspecten van het omgaan met (hoog-)begaafde kinderen behandeld. Op basis van hun ervaring in de begeleiding van ouders en leraren benaderen de auteurs de thematiek vanuit een wat andere invalshoek. Zij zien problemen die thuis en op school ontstaan bij het omgaan met (hoog-)begaafde kinderen vooral als afstemmingsproblemen. Dit boek bevat vragen en opdrachten voor gebruik in opleiding en nascholing.

Recensie
Overzicht van de opvattingen over (hoog)begaafdheid, mogelijkheden tot signalering en hoe men met dit zorgbreedte-probleem-naar-boven in de praktijk om kan gaan. Door uit te gaan van de belangrijke rol van de omgeving (kind, ouders, school, leerkracht), zeker waar het gaat om de sociaal-emotionele aspecten, is het prettig lezende boek geschikt voor alle direct betrokkenen. Voortdurend worden praktijkvoorbeelden getoond (onder andere tekeningen van de hoogbegaafde Nico in de leeftijdsperiode van 2-12 jaar) in dit goed verzorgde boek. Bevat bijlagen met onder meer realistische handreikingen voor de praktijk in de klas.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Heerlen
35x bekeken
1x bewaard
Sinds 22 aug '25
Advertentienummer: m2302653798