Nederlands
Paperback
9789082445206
derde druk
2019
R3
Gedragsverandering bij klantenFinancieel hulpverleners zijn dagelijks bezig met gedragsverandering, met het duurzaam veranderen van financieel gedrag bij hun klanten. Dat gaat vaak niet vanzelf en zeker niet moeiteloos. De vraag is hoe je de klant zijn eigen verantwoordelijkheid laat nemen en hij zijn leven zo inricht dat hij een financieel gezonde toekomst tegemoet gaat. Het boek ‘Van adviseren naar motiveren’ ondersteunt je daarbij.
Duurzame oplossing
Jacomijn en Hetty beschrijven in het vernieuwde boek ‘Van adviseren naar motiveren’ de uitgangspunten van Motiverende Gespreksvoering in relatie tot financiële hulpverlening. Deze methodiek helpt je om klanten te begeleiden naar het vanuit intrinsieke motivatie nemen van de eigen verantwoordelijkheid in het veranderen van hun financiële gedrag. Financiële hulpverlening is méér dan de problemen van de klant in kaart brengen, een begroting maken en ervoor zorgen dat betalingen worden geregeld. Het doel is dat de klant leert zijn geldzaken zélf te regelen en dat hij gemotiveerd is om zijn gedrag zodanig aan te passen dat geen nieuwe financiële problemen ontstaan.