Kenmerken
Beschrijving
BESTELLEN KAN ALLEEN DOOR TE KLIKKEN OP DE LINK RECHTS IN DE ADVERTENTIE VIA MIJN WEBSHOP. PLAATS UW BESTELLING IN HET WINKELMANDJE. VERZENDEN EN AFHALEN ZIJN MOGELIJK (IN HET KEUZE-MENU ) EN BIJ MEERDERE PRODUCTEN WORDEN AUTOMATISCH SLECHTS 1X VERZENDKOSTEN BEREKEND.
BETALING VIA IDEAL OF PAYPAL.
OOK VERZENDING NAAR BELGIË IS MOGELIJK (BETALING VIA PAYPAL). UW BESTELLING WORDT UITERLIJK 1 WERKDAG NA BESTELLING VERZONDEN. EEN TRACK EN TRACE CODE KRIJGT U VAN MIJ DOOR.
KIJK OOK EENS NAAR MIJN ANDERE ADVERTENTIES. VAAK HEB IK VAN EEN BEPAALD ONDERWERP DIVERSE BOEKEN OP VOORRAAD – SCHEELT IN VERZENDKOSTEN.
IN MIJN WEBSHOP BOEKENHOBBY.NL STAAN VELE ANDERE VERZAMELAARS-ITEMS, GESCHIEDENIS-, HOBBY- NATUUR- EN KUNSTBOEKEN TEGEN REDELIJKE PRIJZEN.
Hardcover met relatief lichte gebruikssporen, algeheel in goede, gave staat, zonder inschrijvingen, zie foto's
- 4e druk 1976
- Autobooks nr. 879
- 162 blz.
- Engels
Volkswagen
1500, 1961-1963
1500N, 1963-1965
1500S, 1963-1965
1500A, 1965-1966
Variant Karmann Ghia 1500 1961-65
De Volkswagen Type 3 (verkocht als Volkswagen 1500 en later Volkswagen 1600) was een compacte auto van Volkswagen.
Tot de komst van de Type 3 in 1961 bestond het VW-aanbod aan personenwagens alleen uit diverse uitvoeringen van de Kever. Het nieuwe model vulde de modellenlijn aan met meer ruimte en luxe, maar was qua techniek helemaal op de Kever gebaseerd. De auto was voor het eerst te zien op de IAA Frankfurt in 1961.
De motor was Volkswagens overbekende achterin geplaatste luchtgekoelde viercilinder-boxermotor, met 1493 cc en 45 pk voor de 1500, tegen 1584 cc en 54 pk voor de 1600. De auto werd geleverd met een handgeschakelde vier-versnellingsbak en vanaf 1967 ook met een automatische drie-versnellingsbak.
Doordat de motor achterin lag en er geen cardantunnel door het interieur hoefde, kon Volkswagen met dit model een ruime middenklasser bieden. De Ponton had alleen voorin bagageruimte, de Variant en de TL-uitvoering hadden ook onder de achterklep ruimte, die wel ondiep was vanwege de motor die eronder lag.