Kenmerken
Beschrijving
BESTELLEN KAN ALLEEN DOOR TE KLIKKEN OP DE LINK RECHTS IN DE ADVERTENTIE VIA MIJN WEBSHOP. PLAATS UW BESTELLING IN HET WINKELMANDJE. VERZENDEN EN AFHALEN ZIJN MOGELIJK (IN HET KEUZE-MENU ) EN BIJ MEERDERE PRODUCTEN WORDEN AUTOMATISCH SLECHTS 1X VERZENDKOSTEN BEREKEND.
BETALING VIA IDEAL OF PAYPAL.
OOK VERZENDING NAAR BELGIË IS MOGELIJK (BETALING VIA PAYPAL). UW BESTELLING WORDT UITERLIJK 1 WERKDAG NA BESTELLING VERZONDEN. EEN TRACK EN TRACE CODE KRIJGT U VAN MIJ DOOR.
KIJK OOK EENS NAAR MIJN ANDERE ADVERTENTIES. VAAK HEB IK VAN EEN BEPAALD ONDERWERP DIVERSE BOEKEN OP VOORRAAD – SCHEELT IN VERZENDKOSTEN.
IN MIJN WEBSHOP BOEKENHOBBY.NL STAAN VELE ANDERE VERZAMELAARS-ITEMS, GESCHIEDENIS-, HOBBY- NATUUR- EN KUNSTBOEKEN TEGEN REDELIJKE PRIJZEN.
Paperback in nieuwstaat, zonder inschrijvingen.
- Engels
- Paperback
- 9780850458091
- 01 augustus 1989
- 128 blz.
De Cobra vindt zijn oorsprong in de Britse AC Ace, die vanaf 1953 werd gebouwd. In 1961 werd de productie van motoren in de fabriek in Bristol onderbroken, maar de Amerikaan Carroll Shelby loste dit op door er een 4,3 liter Ford V8 in te hangen. Niet zwaarder en toch twee keer zo sterk. Vanaf 1962 gingen de AC’s zonder motor op transport naar de Californische werkplaats van Shelby. Deze had ook al een naam voor de aangepaste AC: Cobra.
Niet lang daarna werden de auto’s geleverd met een zevenliter Ford big block V8, goed voor 480 pk. Daarvoor moest de auto wel worden verbreed, maar toen was de Cobra 427 toch echt geboren. De krachtpatser legde de honderdsprint af in vier tellen, voor die tijd ongehoord. De productie van de originele Cobra stopte in 1967.