Nuccio Bertone Portfolio.€ 15,00
Kenmerken
Beschrijving
Citroen CX und SM 1970-1989.-Knaack,U.
Schrader Verlag 2001.96 pagina's ontelbare illustraties in kleur & z/w. Duitse tekst, hardcover 21 x 19.5 cm. Schrader-Motor-Chronik #119.
ISBN 9783613872462. Zeldzame uitgave.
--De laatste klassiekers van het Franse merk met de dubbele chevrons, de SM- en CX-modellen. Terwijl de CX in 1974 de legendarische "godin", de DS, opvolgde en, net als laatstgenoemde, al snel een uiting van avant-gardistische levensstijl werd en bovendien een puur vervoermiddel, betrad Citroën in 1970 de luxeklasse met de SM coupé. De combinatie van pittige Italiaanse motortechnologie – in dit geval een aluminium V6 van Maserati – met Franse elegantie in de vorm van een futuristische, aerodynamische carrosserie resulteerde in een van de meest interessante en bijzondere auto's van de jaren 70. Destijds was de SM de snelste voorwielaangedreven auto ter wereld. De reclame voor de twee grote Citroëns was niet minder aantrekkelijk, aangezien het merk al sinds 1920 werd beschouwd als de uitvinder van de moderne autoreclame en sinds de jaren 60 bekend stond om bijzonder gedurfde campagnes.
Schrader Verlag 2001.96 pagina's ontelbare illustraties in kleur & z/w. Duitse tekst, hardcover 21 x 19.5 cm. Schrader-Motor-Chronik #119.
ISBN 9783613872462. Zeldzame uitgave.
--De laatste klassiekers van het Franse merk met de dubbele chevrons, de SM- en CX-modellen. Terwijl de CX in 1974 de legendarische "godin", de DS, opvolgde en, net als laatstgenoemde, al snel een uiting van avant-gardistische levensstijl werd en bovendien een puur vervoermiddel, betrad Citroën in 1970 de luxeklasse met de SM coupé. De combinatie van pittige Italiaanse motortechnologie – in dit geval een aluminium V6 van Maserati – met Franse elegantie in de vorm van een futuristische, aerodynamische carrosserie resulteerde in een van de meest interessante en bijzondere auto's van de jaren 70. Destijds was de SM de snelste voorwielaangedreven auto ter wereld. De reclame voor de twee grote Citroëns was niet minder aantrekkelijk, aangezien het merk al sinds 1920 werd beschouwd als de uitvinder van de moderne autoreclame en sinds de jaren 60 bekend stond om bijzonder gedurfde campagnes.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Doetinchem
23x bekeken
0x bewaard
Sinds 21 okt '25
Advertentienummer: m2324749201
Populaire zoektermen
theorie boek autoauto totaaltheorieboek autoAuto's | Boekentheorie examen autotheorie boek autocitroen snoek dsknac kies uw autosnoek autotheorieboek autoauto reparatiekluwer technische boekenauto plaatjes albumwerkplaatshandboek citroen630 tender in Sloepenfrank van den ham in Antiek | Glas en Kristalkledingkast dordrecht in Kasten | Kledingkastenbrocante gemert in Curiosa en Brocanteneset ertas in Snaarinstrumenten | Overigekirschen beitels in Antiek | Gereedschap en Instrumentencity of dance in Evenementen en Festivalsbommel beer in Stripfigurenin helmond in Kunst | Etsen en Gravurespad ps4 in Games | Sony PlayStation 4