Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2019
AuteurTon Van der Lee

Beschrijving

Ondertitel: 50 jaar media en popcultuur

Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 300

LEX HARDING 50 jaar media- en popcultuur Ton van der Lee Lex Harding is niet alleen een legendarische DJ bij Radio Veronica, maar ook een invloedrijk media-ondernemer. In dit boek vertelt hij voor het eerst – en voor het laatst – zijn verhaal. Het is een onthullende en persoonlijke terugblik op een carrière die inmiddels vijf decennia beslaat. Met succesvolle ups, maar ook de onvermijdelijke downs. Vanaf het midden van de jaren zestig gaf Lex Harding in zijn radioprogramma’s aan naar welke muziek het publiek moest luisteren en waarom. Hij werd in korte tijd een van de beeldbepalende figuren binnen de Nederlandse popcultuur.Lex Harding was niet alleen vele jaren de populairste discjockey van Nederland, maar maakte ook de Veronica Omroeporganisatie, samen met Rob Out, tot ‘s lands grootste omroep. Hij de man achter legendarische muziekprogramma’s als Countdown en Nederland Muziekland. Met RTL Véronique gaf Lex Harding het startsein voor commerciële televisie in ons land...
Advertentienummer: m230362671072sinds 25 aug. '25, 15:41