Teletubbies; Dansen 9789089418142€ 6,80
Management van Partnerships 9789052612416 Bart Nooteboom
€ 10,80
Verzenden
Verzenden voor € 2,95
130sinds 4 apr. '23, 20:59
Kenmerken
AuteurBart Nooteboom
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789052612416
Jaar (oorspr.)1998
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Management van Partnerships
Auteur: Bart Nooteboom
ISBN: 9789052612416
Conditie: Redelijk
Snelle technologische innovaties, toenemende concurrentie en mondialisering van de economie dwingen bedrijven zich te concentreren op zaken waar ze echt goed in zijn. Daarnaast zijn strategische allianties noodzakelijk om de eigen competenties aan te vullen, kosten en risico's te delen en snel toe te kunnen treden tot lokale markten en distributiekanalen.
Strategische allianties kunnen betrekking hebben op samenwerking tussen uitbesteders en toeleveranciers, maar ook op bedrijven die concurrenten van elkaar zijn. Welke vorm van samenwerking de beste is (fusie of overname, licenties, joint ventures of lossere vormen van samenwerking), is afhankelijk van doelstellingen en omstandigheden.
Dit boek bespreekt strategische vraagstukken van afstemming en afhankelijkheid tussen samenwerkende bedrijven, waarbij een afweging wordt gemaakt van de posities van beide partijen, om te komen tot een goed beheer van de relatie. Bart Nooteboom maakt hierbij gebruik van moderne theorieën over de onderneming, zoals de resource/competencebenadering en de transactiekostentheorie.
Prof. dr. B. Nooteboom is verbonden aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.
W,
iA
W-á
Titel: Management van Partnerships
Auteur: Bart Nooteboom
ISBN: 9789052612416
Conditie: Redelijk
Snelle technologische innovaties, toenemende concurrentie en mondialisering van de economie dwingen bedrijven zich te concentreren op zaken waar ze echt goed in zijn. Daarnaast zijn strategische allianties noodzakelijk om de eigen competenties aan te vullen, kosten en risico's te delen en snel toe te kunnen treden tot lokale markten en distributiekanalen.
Strategische allianties kunnen betrekking hebben op samenwerking tussen uitbesteders en toeleveranciers, maar ook op bedrijven die concurrenten van elkaar zijn. Welke vorm van samenwerking de beste is (fusie of overname, licenties, joint ventures of lossere vormen van samenwerking), is afhankelijk van doelstellingen en omstandigheden.
Dit boek bespreekt strategische vraagstukken van afstemming en afhankelijkheid tussen samenwerkende bedrijven, waarbij een afweging wordt gemaakt van de posities van beide partijen, om te komen tot een goed beheer van de relatie. Bart Nooteboom maakt hierbij gebruik van moderne theorieën over de onderneming, zoals de resource/competencebenadering en de transactiekostentheorie.
Prof. dr. B. Nooteboom is verbonden aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.
W,
iA
W-á
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlAdvertentienummer: a1477851266
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementfinancieel management en financieringbasisboek facility management 3e drukmanagement accounting berekenen beslissen beheersenintroductie in managementmarketing@questjunior.nlorganisatie en management 8e druk in Boekenwerken met supply chain management in Boekenbasisboek online marketingcategory management boekmanagement en leidinggeven in Boekensamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenprincipes van marketing 7e editieoorkleppenbrocante gordijnenkurussprookjesboom knuffelgreijdanus in Boeken