Productmanagement. Een praktijkboek (Emiel Schiphorst)

Bieden
Verzenden
783sinds 28 dec. '23, 21:51
Deel via
of

Kenmerken

Jaar (oorspr.)2009
Productnummer (ISBN)9789043014915
OnderwerpManagement
ConditieGelezen
AuteurEmiel Schiphorst

Beschrijving

 

Productmanagement. Een praktijkboek (Emiel Schiphorst)

 

Veel studenten starten na hun opleiding als productmanager. Hun opdracht: nieuwe producten introduceren en succesvol maken. In de praktijk is dit echter niet eenvoudig. Tijdens hun studie zijn zij goed bekend geraakt met inkoop, marketing, verkoop en de nodige bedrijfseconomische principes. Maar hoe werkt het nu in de praktijk? 



In Productmanagement wordt stap voor stap een productidee uitgewerkt tot een volledig productmanagement- en marketingplan. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat de auteur zien hoe de theorie in de praktijk functioneert. Het boek bevat twee uitgebreide en gedetailleerde cases over de producten ReadSupport en Heineken BeerTender. De cases dagen studenten uit actief en creatief mee te denken over praktische vragen als: Hoe bereken je een kostprijs, marge en verkoopprijs? Hoe formuleer en kies je na de SWOT-analyse de opties en hoe voer je ze uit? Wat zijn realistischeverkoopscenario's? En hoe bereken je een marktaandeel of break-evenpoint?



Productmanagement is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs als aanvulling op bestaande theoretische literatuur. Verder is het geschikt voor iedereen die werkt in een product-, communicatie- of marketingfunctie. 



Emiel Schiphorst is bedrijfseconoom en bedrijfskundige. Schiphorst introduceerde, herpositioneerde en saneerde veel (inter)nationale producten in de farmaceutische en retailbranche. Momenteel is hij werkzaam als marktmanager bij een laboratoriumorganisatie.

Stap voor stap wordt een idee voor een product uitgewerkt tot een volledig productmanagement- en marketingplan. De Heineken BeerTender-case vormt hiervan een belangrijk praktijkvoorbeeld. Aan de orde komen het productmanagementproces in de praktijk, het strategisch profiel, de externe en interne analyse, de SWOT-analyse en strategische aandachtsvelden, strategische opties en de optiekeuze, het implementatieplan, interne communicatie en de opstart van nieuwe producten en het financieel plan 2006-2010. Bevat een aantal praktische bijlagen en een verklarende woordenlijst. De auteur is bedrijfseconoom en introduceerde, herpositioneerde en saneerde veel producten in de farmaceutische en retailbranche. Hij is werkzaam als marktmanager bij een laboratoriumorganisatie. Dit boek is prettig geschreven en een waardevolle aanvulling op alle marketingliteratuur. Door de praktische case van de tot de verbeelding sprekende BeerTender is dit boek handig voor hbo-studenten en de afgestudeerde marketeer die in productmanagement verder wil, als ook voor diegenen met marketingervaring die zich willen verdiepen in productmanagement.

 

Paperback, 184 pag., register

Uitg. Pearson, 2008

ISBN 9789043014915

 

 Alleen verzenden, niet ophalen

Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd

Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd

Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd

Advertentienummer: a1496867923