Basisboek crossmedia concepting
Kenmerken
Beschrijving
Basisboek crossmedia concepting
( Indira Reynaert, Daphne Dijkerman & Nicoline Fokkema, redactie)
Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen en het mediagebruik en de participerende houding van de consument. Basisboek crossmedia concepting geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een transmediaal (autonoom) concept en een geïntegreerd (afhankelijk) concept. Ook is er veel aandacht voor de sociale media en de betrokkenheid van de huidige mediaconsument. De vele casestudy's in het boek en het materiaal op de website bij dit boek helpen bij het ontwikkelen van een crossmediaal concept. Basisboek crossmedia concepting richt zich op studenten van media- en communicatiestudies op universitair en hbo-niveau
Nieuwe media raken steeds meer geïntegreerd in ons dagelijks leven. Vroeger had ieder medium zijn eigen domein, maar tegenwoordig worden verschillende media steeds vaker gezamenlijk ingezet. Nieuwste hype: crossmedia. Dat gaat verder dan een boodschap via verschillende media met de doelgroep communiceren. Dit boek geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming, helaas doorspekt met (Engels) vakjargon. Aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een transmediaal (autonoom) en een geïntegreerd (afhankelijk) concept. Ook is er veel aandacht voor de sociale media en de betrokkenheid van de huidige mediaconsument. Extra zijn onder andere casestudy's, noten, literatuur, begrippenlijst (in het boek) en materiaal op de bijbehorende website. Het in de praktijk veel voorkomende learning-by-doing wordt met dit boek voorzien van de basiskennis die nodig is om tot verantwoorde crossmediale formats te komen.
Paperback, 232 pag., geïllustreerd, register
Uitg. Boom Lemma, 2009
ISBN 9789047300885
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd