Succes is niet voor lafaards
Kenmerken
Beschrijving
Succes is niet voor lafaards
(Mr. Paul H.J.M. Moers RM)
10 marketingsoplossingen voor nieuwe groei
We waren de afgelopen jaren zo in de ban geraakt van groei, dat we geloofden dat het onbeperkt kon doorgaan. Dat blijkt niet zo te zijn. We zitten in de ergste en zwaarste crisis van de afgelopen honderd jaar. Het is niet alleen een financiële crisis, ook bijvoorbeeld het milieu en de economie zijn slachtoffers. Het zijn zware tijden die om oplossingen en creativiteit vragen.
In Succes is niet voor lafaards kijk ik naar bedrijven als Apple en Albert Heijn, die het ondanks de crisis toch goed doen. Deze bedrijven doen blijkbaar iets wat andere organisaties nalaten. Naargelang de omstandigheden passen zij hun marketingstrategie aan en onderscheiden zich daarmee van andere bedrijven. Wat kunnen we daarvan leren? Er is helemaal niets mis mee als we de succesvolle stappen van anderen analyseren en de elementen die op onszelf van toepassing zijn ervan overnemen.
Het kan ons allen helpen om de crisis sneller achter ons te laten. We kunnen legio lessen trekken uit succesvolle organisaties. Ik beperk me in dit boek tot de tien meest aansprekende lessen, die snel tot een uniek resultaat kunnen leiden. Deze worden toegelicht middels korte herkenbare casussen, wat het boek praktisch en inzichtelijk maakt: bedrijven hebben deze inzichten immers daadwerkelijk gebruikt. Dit boek is geschreven met voorbeelden uit het grootbedrijf, maar dezelfde wetten zijn ook op het midden- en kleinbedrijf van toepassing.'
Dit boek beschrijft een tiental marketingoplossingen om groei in een organisatie te bereiken. Na een inleiding over diverse crisissen en de redenen waarom je vooruit moet kijken wordt ingegaan op uitdagingen vanuit een nieuw paradigma, 'misfits and rebels' (over bedrijven die op originele wijze zich vernieuwden), de klant, identiteit en merk van de organisatie, ontwikkeling van nieuwe categorieën, de paradox opzoeken, focus aanbrengen, processen in lijn met het merk brengen en de strijd aangaan met een sterk merk. Het boek staat vol met leuke praktijkvoorbeelden; alle hoofdstukken eindigen met praktische tips. De auteur is gespecialiseerd in strategisch management en branding. Hij heeft vele (inter)nationale directiefuncties gehad en meer publicaties op zijn naam staan. Het boek is gemakkelijk leesbaar en prettig gestructureerd en geeft een goed inzicht in marketingstrategieën. Het bevat veel praktijkvoorbeelden die aanspreken. Met talrijke illustraties in kleur en een literatuuropgave. Het boek is zowel interessant voor de manager of marketeer die groei wil realiseren als voor de geïnteresseerde student.
Paperback, 160 pag.
Uitg. Carrera, 2010
ISBN 9789048805051
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd