Event driven Marketing

Bieden
Verzenden
Verzenden voor € 4,25
20sinds 11 mar. '24, 15:27
Deel via
of

Kenmerken

Jaar (oorspr.)2004
Productnummer (ISBN)9789013013672
OnderwerpEconomie en Marketing
ConditieGelezen
AuteurEgbert Jan van Bel & Ed Sander

Beschrijving

 

Event driven Marketing

(Egbert Jan van Bel & Ed Sander, redactie)

 

Op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant

 

De focus van bedrijven komt meer en meer op de klant te liggen. Event Driven Marketing is hierbij de 'ultimate marketingmachine'. Klanten maken, klanten houden.



Dit boek is de eerste gespecialiseerde en omvangrijke publicatie over het onderwerp Event Driven Marketing (EDM). EDM is het logisch vervolg op de mix van direct- en database-marketing met CRM. EDM is sterk klantgericht en maakt gebruik van de nieuwe media als Internet, technologie op het gebied van databases en procesmanagement software. EDM is vooral ook resultaatgericht: het biedt de mogelijkheid om het juiste aanbod op het juiste tijdstip bij de juiste, individuele klant te krijgen.

Event driven marketing (EDM) is vrij nieuw, maar de principes zijn al jarenlang beproefd. Een geaccepteerde definitie van EDM is er nog niet. Centraal in de EDM-aanpak staan aspecten als structurele relaties met klanten en prospects, continue monitoring van de situatie van de klant, adequaat inspelen op relevante veranderingen in de klantsituatie, gebruik van directe en interactieve media. Een event is een voorval in het EDM-perspectief (en geen evenement). Het theoretische deel van het boek gaat over de verkenning van EDM, de verschillen met direct marketing en met CRM (customer relationship marketing: het onderhouden van goede relaties met clienten), het EDM-vierlagenmodel, klantenretentie, resultaatmeting van EDM en de wettelijke en juridische randvoorwaarden. Het volgende deel bevat een vijftal uitgebreide cases in de branches van fast moving consumer goods, baby care, diervoeding, mobiele telefonie en de verhuisdiensten. De appendices omvatten de lessons learned, tips, checklists en begrippenlijsten. De auteur zijn zeer ervaren marketeers die veel ervaring hebben met CRM en EDM. Een boek voor professionele marketeers en mensen in commerciële beroepen.

Gebonden met stofomslag, 226 pag.

Uitg. Kluwer, 2004

ISBN 9789013013672/9013013678





· Alleen verzenden, niet ophalen

· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd

· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd

· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd

Advertentienummer: a1499604852