Eerlijk scoren!

Bieden
Verzenden
Verzenden voor € 4,25
00sinds 11 mei. '24, 11:19
Deel via
of

Kenmerken

Jaar (oorspr.)2010
Productnummer (ISBN)9789089650641
OnderwerpManagement
ConditieGelezen
Auteur(Margreeth Kloppenburg & Jaco van der Schoor

Beschrijving

 

Eerlijk scoren!

(Margreeth Kloppenburg & Jaco van der Schoor)



De professionele balans tussen target en integriteit



Het dilemma tussen geld en geweten levert voor veel professionals dagelijks kleine en grote vragen op. Hoe eerlijk is het als je van je manager drie uur voor een klant moet noteren, terwijl je de klus in tien minuten hebt geklaard? Wat vind je ervan als een klant grote korting bedingt door te onderhandelen, terwijl een ander structureel te veel betaalt voor dezelfde dienstverlening? En wat doe je als een klant je iets vraagt wat je misschien niet helemaal beheerst, terwijl je de opdracht goed kunt gebruiken om je target te halen?



Eerlijk scoren! is het eerste boek dat inzicht geeft in de spagaat waarin veel professionals zich bevinden: de targets van hun organisatie en hun eigen integriteit. Het laat zien hoe je slimmer en gezonder kunt omgaan met dagelijkse dilemma’s.

 

Margreeth Kloppenburg en Jaco van der Schoor beschrijven op een treffende manier hoe je als gedreven professional het allerbeste kunt doen voor je klant, zonder je zorgen te hoeven maken over je target. Omdat je erop durft te vertrouwen dat je op eerlijke wijze heel goed geld kunt verdienen. Het goede doen voor je klant betaalt zich namelijk altijd uit!



Eerlijk scoren helpt managers en professionals om de liefde voor het vak weer groter te laten worden dan de liefde voor het geld. - Prof.dr.ir. Mathieu Weggeman, hoogleraar Organisatiekunde aan de Technische Universiteit Eindhoven.



Dit boek gaat over de spanning die vele professionals regelmatig ervaren tussen je target voor je baas halen en vasthouden aan je eigen integriteit, oftewel het dilemma tussen geld en geweten. Het laat zien hoe je gezonder kunt omgaan met dilemma's waar je als adviseur of consultant, kortom als zelfstandig werkend professional, dagelijks mee te maken krijgt. Je ontdekt hoe je slimmer kunt omgaan met professionele dilemma's.

 

Je maakt kennis met en leert omgaan met de dynamische driehoeksverhouding tussen de klant voor wie je werkt, jij als professional en de organisatie die je werkgever is. Je ontdekt het belang van relaties en het investeren in samenwerking zowel met klanten als binnen je eigen organisatie. En je leert omgaan met botsende belangen door eerst bij jezelf te rade te gaan en dan je positie te bepalen. En de slotsom: eerlijk duurt het langst.

 

Ter afsluiting is er een checklist 'eerlijk scoren voor professionals'. Mede door voorbeelden (in roze tekstkaders) en bondige samenvattingen is dit een vlotlezend boek voor het vinden van je balans tussen de belangen van je baas, de klant en je eigen integriteit.



Gebonden, 124 pag., register

Uitg. Van Duuren, 2010

ISBN 9789089650641



  • Alleen verzenden, niet ophalen
  • Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
  • Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
  • Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd
Advertentienummer: a1501586643