Emotionele gezondheid 9789021587004 T. Goleman-Bennett€ 15,90
De schepping van de wereld in het nieuws / Communicatie
€ 7,00
Verzenden
00sinds 4 sep. '24, 16:36
Kenmerken
AuteurJ. van Ginneken
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789014092737
Jaar (oorspr.)2002
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: De schepping van de wereld in het nieuws / Communicatie componenten
Auteur: J. van Ginneken
ISBN: 9789014092737
Conditie: Beetje gebruikt
Dit boek is een ontleding van de internationale en interculturele nieuwsgaring en nieuwsverspreiding. Het laat zien hoe het komt dat zoveel berichten over andere volkeren onvermijdelijk een stereotiep karakter hebben, terwijl de meeste mediamensen denken dat ze strikt objectief bezig (kunnen) zijn. Dat komt omdat algemeen menselijke wetmatigheden uit de taalkunde en betekenisleer, de psychologie en sociologie, de economie en politiek, ook hun kijk en gedrag in hoge mate sturen. Dit leidt volgens de auteur tot een 'selectieve articulatie' van feiten en verbanden, tot het krachtig aanzetten en aannemelijk maken van bepaalde patronen maar niet van andere. Daardoor worden stemmen en zienswijzen uit andere culturen buitengesloten.
Inhoudsopgave
Woord vooraf
1. Inleiding
2. Wat is nieuws of 'niets nieuws'?
3. Welke zijn de smaakmakende media in de wereld?
4. Wie zijn journalisten en hoe werken ze?
5. Wie komt aan het woord in het wereldnieuws?
6. Wanneer wordt iets wereldnieuws?
7. Waar komt het wereldnieuws vandaan?
8. Hoe wordt ons de wereld beschreven?
9. Hoe wordt ons de wereld getoond?
10. Welke effecten hebben mediaberichten over 'anderen'?
11. Conclusie
Titel: De schepping van de wereld in het nieuws / Communicatie componenten
Auteur: J. van Ginneken
ISBN: 9789014092737
Conditie: Beetje gebruikt
Dit boek is een ontleding van de internationale en interculturele nieuwsgaring en nieuwsverspreiding. Het laat zien hoe het komt dat zoveel berichten over andere volkeren onvermijdelijk een stereotiep karakter hebben, terwijl de meeste mediamensen denken dat ze strikt objectief bezig (kunnen) zijn. Dat komt omdat algemeen menselijke wetmatigheden uit de taalkunde en betekenisleer, de psychologie en sociologie, de economie en politiek, ook hun kijk en gedrag in hoge mate sturen. Dit leidt volgens de auteur tot een 'selectieve articulatie' van feiten en verbanden, tot het krachtig aanzetten en aannemelijk maken van bepaalde patronen maar niet van andere. Daardoor worden stemmen en zienswijzen uit andere culturen buitengesloten.
Inhoudsopgave
Woord vooraf
1. Inleiding
2. Wat is nieuws of 'niets nieuws'?
3. Welke zijn de smaakmakende media in de wereld?
4. Wie zijn journalisten en hoe werken ze?
5. Wie komt aan het woord in het wereldnieuws?
6. Wanneer wordt iets wereldnieuws?
7. Waar komt het wereldnieuws vandaan?
8. Hoe wordt ons de wereld beschreven?
9. Hoe wordt ons de wereld getoond?
10. Welke effecten hebben mediaberichten over 'anderen'?
11. Conclusie
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlAdvertentienummer: a1505254191
Populaire zoektermen
geweldloze communicatie boekwereld in getallenmarketing@questjunior.nlgroot nieuws bijbelbasisboek online marketingboeken marketing en communicatiesamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementde geometrie van de scheppingprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwoopel corsa in Opelgordijnkoofengelse motorenbmw r1100gs onderdelenforester xtmeteor stepwalkie talkie in Telecommunicatiedeetail britains ltd 1971silverwing 600 in Hondaligbed hardhout in Tuin en Terras