Het verboden boek 9789046707265 Ewoud Kieft€ 12,45
VISIES OP VOORUITGANG 9789022984826
€ 10,60
Verzenden
50sinds 10 jan. '25, 21:16
Kenmerken
Auteur
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789022984826
Jaar (oorspr.)2000
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: VISIES OP VOORUITGANG
ISBN: 9789022984826
Conditie: Beetje gebruikt
Speeches en essays over leiderschap van de meest invloedrijke captains of industry aller tijden.
J. Paul Getty, Akio Morita, David Packard, Anton Philips, Andrew Carnegie, Henry Ford en Bill Gates. Het zijn enkele van de belangrijkste en invloedrijkste captains of industry aller tijden, die hun ondernemingen ongekende successen hebben gebracht. Maar wat is het precies dat hen tot succesvolle leiders maakte? Is het hun vermogen om verder vooruit te zien dan anderen? Is het de wijze waarop zij tegenspoed het hoofd bieden? Valt het succes van een leider samen met de mate waarin hij anderen weet te inspireren? Of is het de zeldzame combinatie van zakelijk inzicht en durf?
In Visies op vooruitgang geven legendarische topmannen uit het bedrijfsleven in hun eigen woorden hun visie op wat een echte leider is. Staalmagnaat Andrew Carnegie hecht veel waarde aan het motiveren van werknemers en is van mening dat je 'het hart van de originele, buitengewoon bekwame man moet veroveren en vasthouden voor zijn hersenen optimaal kunnen werken.' Chester I. Barnard, een van de eerste captains of industry die stilstonden bij de kwaliteiten van een topmanager, ziet een leider als iemand die van nature respect afdwingt en wilskracht weet uit te stralen.
Roberto Goizueta van The Coca-Cola Company legt uit dat hij als leider alleen maar handelt in het belang van de aandeelhouders en bij Henry Ford gaat het om de noodzaak van verandering binnen een bedrijf. Bill Gates spreekt over wat hij op lange termijn wil bereiken en David Packard vertelt over het belang dat hij stelt in 'het scheppen van een omgeving die individuele motivatie, initiatief en creativiteit aanmoedigt en veel vrijheid van handelen geeft bij het nastreven van gemeenschappelijke doelen.'
De ruim vijftig toespraken en essays in deze bijzondere verzameling zijn ingedeeld rond zeven thema's: de noodzakelijke kwaliteiten, handelen bij tegenslag, visies op vooruitgang, bedrijfscultuur, gewoonten en eigenaardigheden, motivators en mentoren, en leidende revolutie. Samen geven deze visies van topmanagers van internationale grootmachten als McDonald's, Sony, Intel, IBM, Philips, Hewlett Packard, ITT, Heineken, Motorola en AT&T een unieke kijk in de keuken van het topmanagement van het internationale bedrijfsleven.
Peter Krass is schrijver en redacteur. Hij heeft meerdere businessboeken op zijn naam staan en schrijft regelmatig voor Investor's Business Daily. Sander Wieringa, hoofdredacteur van het zakenblad NeXT!, heeft voor de Nederlandse editie de selectie verzorgd en het voorwoord geschreven.
Leiders zijn individuen die gewone mensen in tijden van tegenspoed ertoe brengen bijzondere dingen te doen. - Andrew S. Grove, Intel
Wie er ontslagen wordt en waarom en wanneer en zelfs hoe, raakt de kern van het karakter van een bedrijf, het management en de leiding. - Harold S. Geneen, ITT
Leiderschap is onder meer het vermogen de werkelijkheid overzichtelijk te maken. - Wessel Ganzevoort, KPMG
Een onderneming als de onze moet een atmosfeer uitstralen waarin mensen het gevoel hebben dat het niet erg is om fouten te maken. Dit betekent dat we een organisatie moeten vormen waar fouten niet alleen getolereerd worden, maar waar angst voor kritiek omdat men met een dwaas idee komt, ook is afgeschaft. - Michael Eisner, Walt Disney Company
Uit onze ervaringen blijkt dat je het maatschappelijke engagement niet hoeft te offeren op het altaar van winstmaximalisatie. - Ben Cohen en Jerry Greenfield, Ben & Jerry's
Veel ups en downs in de zakenwereld ontstaan enkel en alleen doordat de klant wordt vergeten - doordat de man die betaalt wordt vergeten... - Henry Ford
Titel: VISIES OP VOORUITGANG
ISBN: 9789022984826
Conditie: Beetje gebruikt
Speeches en essays over leiderschap van de meest invloedrijke captains of industry aller tijden.
J. Paul Getty, Akio Morita, David Packard, Anton Philips, Andrew Carnegie, Henry Ford en Bill Gates. Het zijn enkele van de belangrijkste en invloedrijkste captains of industry aller tijden, die hun ondernemingen ongekende successen hebben gebracht. Maar wat is het precies dat hen tot succesvolle leiders maakte? Is het hun vermogen om verder vooruit te zien dan anderen? Is het de wijze waarop zij tegenspoed het hoofd bieden? Valt het succes van een leider samen met de mate waarin hij anderen weet te inspireren? Of is het de zeldzame combinatie van zakelijk inzicht en durf?
In Visies op vooruitgang geven legendarische topmannen uit het bedrijfsleven in hun eigen woorden hun visie op wat een echte leider is. Staalmagnaat Andrew Carnegie hecht veel waarde aan het motiveren van werknemers en is van mening dat je 'het hart van de originele, buitengewoon bekwame man moet veroveren en vasthouden voor zijn hersenen optimaal kunnen werken.' Chester I. Barnard, een van de eerste captains of industry die stilstonden bij de kwaliteiten van een topmanager, ziet een leider als iemand die van nature respect afdwingt en wilskracht weet uit te stralen.
Roberto Goizueta van The Coca-Cola Company legt uit dat hij als leider alleen maar handelt in het belang van de aandeelhouders en bij Henry Ford gaat het om de noodzaak van verandering binnen een bedrijf. Bill Gates spreekt over wat hij op lange termijn wil bereiken en David Packard vertelt over het belang dat hij stelt in 'het scheppen van een omgeving die individuele motivatie, initiatief en creativiteit aanmoedigt en veel vrijheid van handelen geeft bij het nastreven van gemeenschappelijke doelen.'
De ruim vijftig toespraken en essays in deze bijzondere verzameling zijn ingedeeld rond zeven thema's: de noodzakelijke kwaliteiten, handelen bij tegenslag, visies op vooruitgang, bedrijfscultuur, gewoonten en eigenaardigheden, motivators en mentoren, en leidende revolutie. Samen geven deze visies van topmanagers van internationale grootmachten als McDonald's, Sony, Intel, IBM, Philips, Hewlett Packard, ITT, Heineken, Motorola en AT&T een unieke kijk in de keuken van het topmanagement van het internationale bedrijfsleven.
Peter Krass is schrijver en redacteur. Hij heeft meerdere businessboeken op zijn naam staan en schrijft regelmatig voor Investor's Business Daily. Sander Wieringa, hoofdredacteur van het zakenblad NeXT!, heeft voor de Nederlandse editie de selectie verzorgd en het voorwoord geschreven.
Leiders zijn individuen die gewone mensen in tijden van tegenspoed ertoe brengen bijzondere dingen te doen. - Andrew S. Grove, Intel
Wie er ontslagen wordt en waarom en wanneer en zelfs hoe, raakt de kern van het karakter van een bedrijf, het management en de leiding. - Harold S. Geneen, ITT
Leiderschap is onder meer het vermogen de werkelijkheid overzichtelijk te maken. - Wessel Ganzevoort, KPMG
Een onderneming als de onze moet een atmosfeer uitstralen waarin mensen het gevoel hebben dat het niet erg is om fouten te maken. Dit betekent dat we een organisatie moeten vormen waar fouten niet alleen getolereerd worden, maar waar angst voor kritiek omdat men met een dwaas idee komt, ook is afgeschaft. - Michael Eisner, Walt Disney Company
Uit onze ervaringen blijkt dat je het maatschappelijke engagement niet hoeft te offeren op het altaar van winstmaximalisatie. - Ben Cohen en Jerry Greenfield, Ben & Jerry's
Veel ups en downs in de zakenwereld ontstaan enkel en alleen doordat de klant wordt vergeten - doordat de man die betaalt wordt vergeten... - Henry Ford
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlAdvertentienummer: a1509680099
Populaire zoektermen
marketing@questjunior.nlbasisboek online marketingsamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwopincode economieprincipes van marketing 8e editiepraktische economiebasisboek facility management 3e drukexamenbundel economie havohobby campers in Camperskerst colbert herenevhbierwagen houtpartytent 4x8 gebruiktchaise longue corbusier lc4mercedes clk bumper in Carrosserie en Plaatwerkronde teak tafel uitschuifbaarbestek gero zilmeta 510 slowfox in Bestekspoiler corolla