Ademen (9789044644111, Jessica Braun)€ 13,75
Kenmerken
ConditieNieuw
Beschrijving
Die man van Philips
Uitgeverij: Prometheus
ISBN: 9789044636406
Jan Timmer wordt vaak herkend als 'die man van Philips'. Hij werkte er zijn leven lang, en was van 1990 tot 1996 president-directeur. Nu vertelt hij het verhaal van zowel die man als dat bedrijf. Hoe boeiend en afwisselend een loopbaan bij een multinational kan verlopen, hoeveel kansen tot ontplooiing er zijn. Daarnaast biedt hij inzicht in de complexe besluitvormingsprocessen van een wereldwijd opererend concern. Hij beschrijft hoe het Angelsaksische businessmodel, met zijn nadruk op aandeelhouderswaarde, een ongewenste invloed heeft gehad op de bedrijfsvoering, en niet alleen bij Philips. Hij neemt stelling tegen de al te gemakkelijke inkoop van eigen aandelen, ook door Europese bedrijven. Timmer schetst ook hoe Europa in technologisch opzicht in een isolement is geraakt ten opzichte van Silicon Valley en het Verre Oosten. Hoe moordende concurrentie vanuit Azië heeft geleid tot de ondergang van het ooit dominante onderdeel Consumentenelektronica. Maar ook hoe ASML en NXP konden uitgroeien tot succesvolle bedrijven. Timmer is van mening dat Philips ook zelf verantwoordelijk is geweest voor de krimp van het concern. Vanuit zijn levenslange betrokkenheid bij het bedrijf heeft hij begrip voor de dilemma's waar managers voortdurend mee geconfronteerd worden. Maar, betoogt Timmer onomwonden, Philips had vandaag de dag beslist méér kunnen zijn dan het nu is.
Gratis verzending bij besteding vanaf €30 euro (daaronder €3,50 euro verzendkosten)
Zeer scherpe prijzen. Ons aanbod is beperkt OP=OP!
Onze boeken zijn nieuw en ongelezen er kan echter een minimale beschadiging aanwezig zijn zoals een klein vouwtje, deukje, knikje etc. Al onze boeken met de conditie "als nieuw" zijn geschikt om cadeau te geven. Kijk naar de exacte conditie op onze website.
www.boeklin.nl
info@boeklin.nl
WhatsApp: 06-41130455
Voor meer informatie over dit artikel of direkt bestellen, klik op onderstaande link:
Uitgeverij: Prometheus
ISBN: 9789044636406
Jan Timmer wordt vaak herkend als 'die man van Philips'. Hij werkte er zijn leven lang, en was van 1990 tot 1996 president-directeur. Nu vertelt hij het verhaal van zowel die man als dat bedrijf. Hoe boeiend en afwisselend een loopbaan bij een multinational kan verlopen, hoeveel kansen tot ontplooiing er zijn. Daarnaast biedt hij inzicht in de complexe besluitvormingsprocessen van een wereldwijd opererend concern. Hij beschrijft hoe het Angelsaksische businessmodel, met zijn nadruk op aandeelhouderswaarde, een ongewenste invloed heeft gehad op de bedrijfsvoering, en niet alleen bij Philips. Hij neemt stelling tegen de al te gemakkelijke inkoop van eigen aandelen, ook door Europese bedrijven. Timmer schetst ook hoe Europa in technologisch opzicht in een isolement is geraakt ten opzichte van Silicon Valley en het Verre Oosten. Hoe moordende concurrentie vanuit Azië heeft geleid tot de ondergang van het ooit dominante onderdeel Consumentenelektronica. Maar ook hoe ASML en NXP konden uitgroeien tot succesvolle bedrijven. Timmer is van mening dat Philips ook zelf verantwoordelijk is geweest voor de krimp van het concern. Vanuit zijn levenslange betrokkenheid bij het bedrijf heeft hij begrip voor de dilemma's waar managers voortdurend mee geconfronteerd worden. Maar, betoogt Timmer onomwonden, Philips had vandaag de dag beslist méér kunnen zijn dan het nu is.
Gratis verzending bij besteding vanaf €30 euro (daaronder €3,50 euro verzendkosten)
Zeer scherpe prijzen. Ons aanbod is beperkt OP=OP!
Onze boeken zijn nieuw en ongelezen er kan echter een minimale beschadiging aanwezig zijn zoals een klein vouwtje, deukje, knikje etc. Al onze boeken met de conditie "als nieuw" zijn geschikt om cadeau te geven. Kijk naar de exacte conditie op onze website.
www.boeklin.nl
info@boeklin.nl
WhatsApp: 06-41130455
Voor meer informatie over dit artikel of direkt bestellen, klik op onderstaande link:
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Advertentienummer: a1509764124172sinds 14 jan. '25, 01:13
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketinghalve marathon haren in Loopsport en Atletiekh hermans in Kunst | Schilderijen | Klassiekherzog in Voortenten en Luifelsweidemann in Machines en Bouw | Kranen en Graafmachinespaleis noordeinde in Ansichtkaarten | Nederlandpiet piraat in VHS | Kinderen en Jeugdnike air max zilver in Schoenenwinterbanden rijssen in Banden en Velgensophie in Speelgoed | Vtechikea bakken kallax kast in Kasten | Boekenkasten