Culturele waarden en communicatie in internationaal

00sinds 9 jun. '25, 07:51
€ 4,95
Verzenden
Deel via
of

Kenmerken

AuteurM. Gerritsen
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789046900819
Jaar (oorspr.)2007

Beschrijving

BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.

Titel: Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Auteur: M. Gerritsen
ISBN: 9789046900819
Conditie: Echt gebruikt

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien, zowel verbaal als non-verbaal. Uitgangspunt daarbij is een vergelijking van Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen.

De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren en samen te werken met of leiding te geven aan mensen uit verschillende culturen.

Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen van andere cultuurgroepen. Het boek is ook interessant voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties en organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben. Dit intercultureel management staat centraal in het laatste hoofdstuk, waarin onder andere HRM, conflicthantering en bedrijfsethiek aan de orde komen.
Op de website is ondersteunend materiaal te vinden.

Marie-Thérèse Claes is verbonden aan het Institut Catholique des Haute Etudes Commerciales in Brussel en de Université Catholique de Louvain-la-Neuve, en zij werkte aan de Business Faculty van de Asian University in Thailand.
Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:

  • Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
  • Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
  • We checken alle boeken eigenhandig
  • Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
  • 30 dagen retourgarantie
Advertentienummer: a1514681934