Kenmerken
Auteur
Klaske Tameling
Conditie
Zo goed als nieuw
Productnummer (ISBN)
9789089536396
Jaar (oorspr.)
2015
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: En wat doen we online?
Auteur: Klaske Tameling
ISBN: 9789089536396
Conditie: Als nieuw
Hoe kunnen offline successen van nieuwsorganisaties gecontinueerd worden in digitale omgevingen? Is er sprake van ontwrichting van het medialandschap? Wat doen redacties online? Op verschillende manieren zijn nieuwsredacties op zoek naar oplossingen om oude en nieuwe media met elkaar te combineren. Uitgevers en hoofdredacteuren bedenken en ontwikkelen nieuwe strategieën en concepten om in te kunnen spelen op een crossmediale toekomst. Veel nieuwsorganisaties zoeken het antwoord in een geïntegreerde redactie waarbij journalisten van verschillende mediaplatformen gemeenschappelijk de online en offline berichtgeving verzorgen. Wat betekent de introductie van deze vorm van mediaconvergentie voor de manier waarop nieuwsredacties van oudsher zijn georganiseerd en voor de werkzaamheden van journalisten en hoofdredacteuren? Klaske Tameling deed etnografisch onderzoek op de redacties van de Volkskrant, NOS Nieuws en de FD Mediagroep en analyseerde het crossmediale nieuwsproces. Zij interviewde in totaal 120 journalisten, inclusief hoofdredacteuren, over de veranderingen die mediaconvergentie teweegbrengen. Het onderzoek legt de worsteling van de hoofdredacties met een nieuwe werkelijkheid bloot. Journalistieke routines blijken lastig te veranderen. De prioriteit van redacteuren, verslaggevers en zelfs van crossmediale coördinatoren ligt bij de krant, radio of televisie. Ondanks concepten als internet first en een paywall is de aandacht voor online nog beperkt. De terugkerende vraag 'En wat doen we online?' typeert de zoektocht van een (hoofd)redactie die moeite heeft met het bepalen van een online strategie en de nieuwe crossmediale werkwijze. Klaske Tameling (1984) werkte als redacteur voor radio en televisie bij BNN, AT5 en RTV Noord en is projectmanager, onderzoeker en adviseur op het gebied van crossmediale journalistiek.
Titel: En wat doen we online?
Auteur: Klaske Tameling
ISBN: 9789089536396
Conditie: Als nieuw
Hoe kunnen offline successen van nieuwsorganisaties gecontinueerd worden in digitale omgevingen? Is er sprake van ontwrichting van het medialandschap? Wat doen redacties online? Op verschillende manieren zijn nieuwsredacties op zoek naar oplossingen om oude en nieuwe media met elkaar te combineren. Uitgevers en hoofdredacteuren bedenken en ontwikkelen nieuwe strategieën en concepten om in te kunnen spelen op een crossmediale toekomst. Veel nieuwsorganisaties zoeken het antwoord in een geïntegreerde redactie waarbij journalisten van verschillende mediaplatformen gemeenschappelijk de online en offline berichtgeving verzorgen. Wat betekent de introductie van deze vorm van mediaconvergentie voor de manier waarop nieuwsredacties van oudsher zijn georganiseerd en voor de werkzaamheden van journalisten en hoofdredacteuren? Klaske Tameling deed etnografisch onderzoek op de redacties van de Volkskrant, NOS Nieuws en de FD Mediagroep en analyseerde het crossmediale nieuwsproces. Zij interviewde in totaal 120 journalisten, inclusief hoofdredacteuren, over de veranderingen die mediaconvergentie teweegbrengen. Het onderzoek legt de worsteling van de hoofdredacties met een nieuwe werkelijkheid bloot. Journalistieke routines blijken lastig te veranderen. De prioriteit van redacteuren, verslaggevers en zelfs van crossmediale coördinatoren ligt bij de krant, radio of televisie. Ondanks concepten als internet first en een paywall is de aandacht voor online nog beperkt. De terugkerende vraag 'En wat doen we online?' typeert de zoektocht van een (hoofd)redactie die moeite heeft met het bepalen van een online strategie en de nieuwe crossmediale werkwijze. Klaske Tameling (1984) werkte als redacteur voor radio en televisie bij BNN, AT5 en RTV Noord en is projectmanager, onderzoeker en adviseur op het gebied van crossmediale journalistiek.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nl...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Rotterdam
0x bekeken
0x bewaard
Sinds 11 sep '25
Advertentienummer: a1517620636
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketingnachtkastjes 2 vintage in Slaapkamer | Nachtkastjesadams golf in Golfnoors vest in Truien en Vestenvoorlader international in Agrarisch | Tractorensony psp go wit in Spelcomputers | Sony PSPkanarie hengelo in Vogels | Kanariesspartamet zonder kenteken in Snorfietsen en Snorscootersshure sm in Microfoonswijchen in Antiek | Klokkenbitumen dak in Isolatie en Afdichting