HSV-Studiebijbel 9789065393746 Jongbloed Uitgeverij BV€ 76,95
Kenmerken
Auteur
Pauline Jansen
Conditie
Zo goed als nieuw
Productnummer (ISBN)
9789013072617
Jaar (oorspr.)
2010
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: De facilitaire regieorganisatie in bedrijf
Auteur: Pauline Jansen
ISBN: 9789013072617
Conditie: Als nieuw
Omschrijving
Facility management heeft zich de afgelopen twee decennia sterk ontwikkeld. Het afzonderlijk managen van separate diensten heeft plaatsgemaakt voor een concept van geïntegreerd management om overeengekomen diensten te coördineren. Tegenwoordig staan de afstemming met het primaire proces, het uitvoerings-vraagstuk en het managen van vraag en aanbod centraal. Om dit vorm te geven, zijn verschillende organisatiemodellen mogelijk. In het facilitaire domein is een trend zichtbaar om te kiezen voor het regiemodel.
De facilitaire regieorganisatie in bedrijf behandelt regie als organisatievorm voor facility management in al z'n facetten. Het is een leidraad voor facility managers, leveranciers en HBO-studenten facilitaire dienstverlening. Adviseurs en managers van Twynstra Gudde hebben hun expertise en ervaring uit advies- en interim-praktijk vastgelegd in dit boek. De auteurs, autoriteiten op hun vakgebied, beschrijven niet alleen de theorie maar ook de praktijk van het inrichten, organiseren en implementeren van de regieorganisatie. Dit gebeurt met voorbeelden en casuïstiek.
Het boek geeft antwoord op zeven fundamentele vragen rondom regie:
- De regieorganisatie. Wat wordt onder regie verstaan?
- De diagnose. Wanneer is de regieambitie opportuun?
- Besturen en inrichten. Welke strategische keuzes moeten gemaakt worden?
- Demand management. Hoe kan de vraagafstemming worden ingericht?
- Supply management. Hoe kan vorm worden gegeven aan de uitvoering?
- Bedrijfsvoering. Hoe kan de bedrijfsvoering worden ingericht?
- Veranderen naar regie. Hoe kan een verandertraject worden opgezet en
gerealiseerd?
Dit boek is een nieuwe standaard als het gaat over de professionele regieorganisatie. Het vat de actuele inzichten op
dit gebied samen en combineert dat met uitgebreide praktijk-ervaringen van de auteurs.
Aanvullende informatie
Alle zes de auteurs hebben hun sporen ruimschoots verdiend in het facilitaire domein vanuit management en adviesrol. Zij zijn werkzaam bij Twynstra Gudde adviesgroep Facility Management. Door hen zijn verschillende artikelen en boeken gepubliceerd over strategie, inrichting, organisatie en marketing van facilitaire (regie)organisaties. Ing. L. De Jong is co-auteur van het boek De besturing van facilitaire organisaties (2007). H.B. Kok schreef eerder 4 boeken en leverde een bijdrage aan het boek Facility management van Maas en Pleunis (2006). Zijn laatste titel Marketing voor facilitaire dienstverleners verscheen in 2005.
Titel: De facilitaire regieorganisatie in bedrijf
Auteur: Pauline Jansen
ISBN: 9789013072617
Conditie: Als nieuw
Omschrijving
Facility management heeft zich de afgelopen twee decennia sterk ontwikkeld. Het afzonderlijk managen van separate diensten heeft plaatsgemaakt voor een concept van geïntegreerd management om overeengekomen diensten te coördineren. Tegenwoordig staan de afstemming met het primaire proces, het uitvoerings-vraagstuk en het managen van vraag en aanbod centraal. Om dit vorm te geven, zijn verschillende organisatiemodellen mogelijk. In het facilitaire domein is een trend zichtbaar om te kiezen voor het regiemodel.
De facilitaire regieorganisatie in bedrijf behandelt regie als organisatievorm voor facility management in al z'n facetten. Het is een leidraad voor facility managers, leveranciers en HBO-studenten facilitaire dienstverlening. Adviseurs en managers van Twynstra Gudde hebben hun expertise en ervaring uit advies- en interim-praktijk vastgelegd in dit boek. De auteurs, autoriteiten op hun vakgebied, beschrijven niet alleen de theorie maar ook de praktijk van het inrichten, organiseren en implementeren van de regieorganisatie. Dit gebeurt met voorbeelden en casuïstiek.
Het boek geeft antwoord op zeven fundamentele vragen rondom regie:
- De regieorganisatie. Wat wordt onder regie verstaan?
- De diagnose. Wanneer is de regieambitie opportuun?
- Besturen en inrichten. Welke strategische keuzes moeten gemaakt worden?
- Demand management. Hoe kan de vraagafstemming worden ingericht?
- Supply management. Hoe kan vorm worden gegeven aan de uitvoering?
- Bedrijfsvoering. Hoe kan de bedrijfsvoering worden ingericht?
- Veranderen naar regie. Hoe kan een verandertraject worden opgezet en
gerealiseerd?
Dit boek is een nieuwe standaard als het gaat over de professionele regieorganisatie. Het vat de actuele inzichten op
dit gebied samen en combineert dat met uitgebreide praktijk-ervaringen van de auteurs.
Aanvullende informatie
Alle zes de auteurs hebben hun sporen ruimschoots verdiend in het facilitaire domein vanuit management en adviesrol. Zij zijn werkzaam bij Twynstra Gudde adviesgroep Facility Management. Door hen zijn verschillende artikelen en boeken gepubliceerd over strategie, inrichting, organisatie en marketing van facilitaire (regie)organisaties. Ing. L. De Jong is co-auteur van het boek De besturing van facilitaire organisaties (2007). H.B. Kok schreef eerder 4 boeken en leverde een bijdrage aan het boek Facility management van Maas en Pleunis (2006). Zijn laatste titel Marketing voor facilitaire dienstverleners verscheen in 2005.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nl...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Rotterdam
0x bekeken
0x bewaard
Sinds 11 sep '25
Advertentienummer: a1517887695
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketingkopieer draaibank in Draaibankenroze in Carnavalskleding en Feestkledingindiase belletjes in Woonaccessoires | Overigeradiateur volvo 240 in Motor en Toebehoren10 inch scooter wiel in Brommeronderdelen | Scooterssluierstaart vissen in Vissen | Vijvervissenjura monteur in Koffiezetapparatenralph lauren ponchobureau kruislaan in Dvd's | Tv en Serieslamulux meubelen in Kasten | Boekenkasten