Kenmerken
Beschrijving
Waarom reputaties belangrijk zijn: het bewijs in keiharde cijfers.
Bedrijven met sterke reputaties zijn beter in staat klanten, investeerders en bekwaam personeel aan te trekken. Ze overleven crises die voor andere bedrijven het einde zouden betekenen. Reputatiemanagement laat zien hoe u de reputatie van uw bedrijf kwantitatief kunt meten, de waarde van de reputatie voor het bedrijf kunt vaststellen en hoe u deze op de korte en de lange termijn systematisch kunt verbeteren.
Eerst leert u hoe u uw reputatie kunt vergelijken met die van uw belangrijkste rivalen. Vervolgens ontdekt u dat de bedrijven die als winnaars uit internationale peilingen van reputaties naar voren komen, ook in andere opzichten goed presteren. Ze doen dat door een reeks kernprincipes te formuleren met behulp waarvan ze zich zichtbaar maken en onderscheiden op een consistente, transparante en authentieke manier.
Ten slotte leert u hoe u initiatieven kunt nemen die een authentieke dialoog met alle stakeholders mogelijk maken en zo het 'reputatiekapitaal' opbouwen dat u nodig hebt om te slagen ' en om te floreren.
Alles valt te managen, zelfs reputaties van ondernemingen, zoals deze internationale bestseller aantoont met tal van aansprekende praktijkvoorbeelden. Dit betekent dat reputaties een marktwaarde vertegenwoordigen die als reputatiekapitaal een vorm van zorgvuldig management behoeft. Dit boek laat niet alleen zien hoe belangrijk reputaties zijn, maar dat ze te meten en te managen zijn. Maar ook dat de waarde van reputaties vast te stellen zijn en hoe reputaties op de korte en lange termijn systematisch verbeterd kunnen worden. Uit vergelijkend onderzoek blijkt dat reputaties en prestaties van organisaties causaal gerelateerd zijn. De auteurs van dit boek, een Amerikaanse en Nederlandse deskundige op het gebied van reputatie, identiteit en imago van ondernemingen, beschrijven modelmatig vijf kritische succesfactoren van reputatiemanagement. Een origineel boek dat een unieke bijdrage levert aan het denken over presentatie, positionering en profilering van organisaties. Met literatuuropgave, grafische afbeeldingen, noten en register.
NBD Biblion, Drs. A. Schipper MA
- snel en goed verpakt verzonden op dezelfde of de volgende werkdag
- en bij een bestelling van boven de 75,= GRATIS verzenden