Klantenkaarten en klantprogramma's / Plat, Van Mens, Merkx

Bieden
Ophalen
300sinds 30 mar. '24, 22:10
Deel via
of

Beschrijving

Klantenkaarten en klantprogramma's / Frans Plat, Michiel van Mens, Marco Merkx. Interactie marketing. Deventer, Kluwer BedrijfsInformatie, 1997; 190 bladzijden. ISBN 9026726511. De laatste jaren neemt het gebruik van klantenkaarten en de inzet van klantprogramma's toe. Denk maar aan Air Miles, de klantenkaart van V&D of de Albert Heijn Bonuskaart. Met name de detailhandel zet klantprogramma's in om zich van loyale klanten te verzekeren. Klantprogramma's zijn niet nieuw, Douwe Egberts en Shell werken bijvoorbeeld al jaren met spaarzegels, maar door beter wordende technologie kan men steeds gerichter programma's opzetten. Magneet- en chipkaarten kunnen informatie opslaan om op de individuele afnemer afgestemde aanbiedingen te doen. In dit boek wordt stap voor stap in kaart gebracht wat er bij komt kijken om een klantprogramma op te zetten. Als rode draad loopt door het boek heen de indeling in drie soorten binding die we met klantprogramma's tot stand willen brengen: financiële binding, sociale binding en als laatste structurele binding. Afhankelijk van de doelen is een bepaalde aanpak vereist. Onder meer wordt ingegaan op de veranderingen in het marketingdenken, soorten kaarten en programma's met veel voorbeelden, de benodigde techniek en het ontwikkelen van een klantprogramma. Een verklarende woordenlijst is opgenomen. Met name marketeers in de detailhandel zullen veel aan dit boek hebben.
Advertentienummer: m2098795327