De Blauwbloezen dl 23 - Te gek om los te lopen - Cauvin & LaBieden
Paranoia loont - Andrew S Grove Onder leiding van Andy Grov
Bieden
Verzenden
Verzenden voor € 3,70
150sinds 13 apr. '24, 08:56
Kenmerken
ConditieGelezen
Jaar (oorspr.)1996
AuteurAndrew S Grove
Beschrijving
Paranoia loont - Andrew S Grove
Onder leiding van Andy Grove werd Intel ('Intel Inside') de grootste chipproducent ter wereld.
Grove schrijft dit succes voor een groot deel toe aan de filosofie en strategie die hij in dit boek onthult.
Succes draagt de kiem van zijn eigen vernietiging.
Hoe beter het je vergaat, des te meer mensen een graantje willen meepikken, en dan nog een, en nog een... tot er niets meer over is.
Volgens Grove loont zakelijke 'paranoia'.
Managers moeten constant op hun hoede zijn voor aanvallen van anderen en hun medewerkers deze alerte houding bijbrengen.
Grove bespreekt wat hij 'strategische buigpunten' noemt: momenten waarop het succes van gisteren is verdwenen, concurrerende krachten tien keer sterker zijn dan ooit en technologische ontwikkelingen je lijken in te halen je weet nog niet wat er is veranderd, maar wel dat er iets is veranderd.
Grove legt uit hoe je als bedrijf en als individu op 'strategische buigpunten' moet reageren.
Dit geweldige boek is een gevaarlijk boek.
Het zal mensen aan het denken zetten.
PETER DRUCKER
Andrew 5. Grove emigreerde in 1956 van Hongarije naar de VS.
Hij was mede-oprichter van Intel en is sinds 1987 president-directeur.
Daarnaast doceert hij aan Stanford University Business School.
1996 - 205 pag - ( 292 gram ) - Academic Service Schoonhoven
In prima staat.
Onder leiding van Andy Grove werd Intel ('Intel Inside') de grootste chipproducent ter wereld.
Grove schrijft dit succes voor een groot deel toe aan de filosofie en strategie die hij in dit boek onthult.
Succes draagt de kiem van zijn eigen vernietiging.
Hoe beter het je vergaat, des te meer mensen een graantje willen meepikken, en dan nog een, en nog een... tot er niets meer over is.
Volgens Grove loont zakelijke 'paranoia'.
Managers moeten constant op hun hoede zijn voor aanvallen van anderen en hun medewerkers deze alerte houding bijbrengen.
Grove bespreekt wat hij 'strategische buigpunten' noemt: momenten waarop het succes van gisteren is verdwenen, concurrerende krachten tien keer sterker zijn dan ooit en technologische ontwikkelingen je lijken in te halen je weet nog niet wat er is veranderd, maar wel dat er iets is veranderd.
Grove legt uit hoe je als bedrijf en als individu op 'strategische buigpunten' moet reageren.
Dit geweldige boek is een gevaarlijk boek.
Het zal mensen aan het denken zetten.
PETER DRUCKER
Andrew 5. Grove emigreerde in 1956 van Hongarije naar de VS.
Hij was mede-oprichter van Intel en is sinds 1987 president-directeur.
Daarnaast doceert hij aan Stanford University Business School.
1996 - 205 pag - ( 292 gram ) - Academic Service Schoonhoven
In prima staat.
Advertentienummer: m2103589979
Populaire zoektermen
marketing@questjunior.nlbasisboek online marketingandy warhol boeksamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwoandy van der meijde boekandrew murraypincode economiepraktische economieprincipes van marketing 8e editiechariot cougarvignet zwitserland in Tickets en Kaartjesspecialized rockhopper in Fietsen en Brommerslego hedwig in Duplo en Legothinkfun in Educatief en Creatief