Meet Bill - Aaron Echhart (Nieuw & Seal) DVD 8714025516997€ 1,25
De Geluksfabriek - Maurits Bruel BOEK 9789055941292
€ 1,95
Ophalen of Verzenden
Verzenden voor € 3,75
250sinds 1 feb. '25, 12:27
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
AuteurMaurits Bruel
Beschrijving
De Geluksfabriek - Maurits Bruel en Clemens Colsen (Boek)
Over het binden en boeien van mensen in organisaties
Bladzijden: 107 pagina's Hardcover Nederlands
De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen.
Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden, en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.
De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te blijven zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien.
ISBN 9789055941292
Verzending op aanvraag mogelijk
Over het binden en boeien van mensen in organisaties
Bladzijden: 107 pagina's Hardcover Nederlands
De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen.
Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden, en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.
De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te blijven zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien.
ISBN 9789055941292
Verzending op aanvraag mogelijk
Advertentienummer: m2230062827
Populaire zoektermen
marketing@questjunior.nlecologische economie boekbasisboek online marketingboek martien meilandkookmutsjes boekafter boekjasper alblas boeklupin boeksamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevingpuur figuur boek tweedehandsgrondslagen van de marketing in Boekenrolex boekvaarbewijs boekkymco super 8 in Fietsen en Brommersagm scooter 2018ajax plaatjesafstandsbestuurbare autocm 400 in Complete keukenspost weegschaal in Antiek en Kunstgratis op te halen in Tegels en Klinkersgrote boeijoods in Postzegels en Munten101 dalmatiers in Stripboeken