Kim Putters - Veenbrand€ 5,00
Leiderschap bij verandering
€ 20,00
Ophalen of Verzenden
331sinds 2 feb. '25, 18:11
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Jaar (oorspr.)1996
AuteurJohn P. Kotter
Beschrijving
1e druk , 24e oplage, juli 2019 Samenvatting
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.
Succesvolle verandering komt in acht fasen:
- een gevoel van urgentie tot stand brengen;
- de leidende coalitie creëren;
- een visie en een strategie ontwikkelen;
- de veranderingsvisie communiceren;
- actie op brede basis door middel van empowerment;
- korte-termijn successen genereren;
- verbetering consolideren en meer verandering tot stand brengen;
- nieuwe benaderingen in de organisatiecultuur verankeren.
Prof. dr. John Kotter is verbonden aan Harvard Business School en is 's werelds meest vooraanstaande expert op het gebied van leiderschap in organisaties
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.
Succesvolle verandering komt in acht fasen:
- een gevoel van urgentie tot stand brengen;
- de leidende coalitie creëren;
- een visie en een strategie ontwikkelen;
- de veranderingsvisie communiceren;
- actie op brede basis door middel van empowerment;
- korte-termijn successen genereren;
- verbetering consolideren en meer verandering tot stand brengen;
- nieuwe benaderingen in de organisatiecultuur verankeren.
Prof. dr. John Kotter is verbonden aan Harvard Business School en is 's werelds meest vooraanstaande expert op het gebied van leiderschap in organisaties
Advertentienummer: m2230633064
Populaire zoektermen
marketing@questjunior.nlbasisboek online marketingsamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwopincode economieprincipes van marketing 8e editiepraktische economiebasisboek facility management 3e drukexamenbundel economie havothats life puzzelantiek speelgoed in Speelgoedkeuken camper rdwspeelmuntenelectrische tegelsnijderbiertafels in Tuinsets en Loungesetsklarinet in Antiek en Kunstledikantje zwart in Kinderen en Baby'sbakfiets hond in Fietsen en Brommersduplo indianen