WEST AFRIKAANSE SPROOKJES - Ulla Schild - West-Afrika, daar € 6,00
LEIDINGGEVEN TUSSEN PROFESSIONALS - Marcel J Wanrooy - In he
€ 9,00
Verzenden
Verzenden voor € 4,84
80sinds 1 apr. '25, 08:13
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Beschrijving
LEIDINGGEVEN TUSSEN PROFESSIONALS - Marcel J Wanrooy
-
In het boek wordt de complexiteit inzichtelijk gemaakt van het leidinggeven aan professionals.
"Leidinggeven tussen professionals" biedt daarbij verhelderende inzichten - theoretisch en praktisch - voor zowel lijnmanagers als projectleiders.
-
Hoe (on)bestuurbaar zijn professionals? Veel managers ervaren dagelijks hoe inspirerend, maar ook hoe lastig het is om leiding te geven aan ongebonden, hoog opgeleide en eigenzinnige vakspecialisten. Professionals verlangen terecht veel vrijheid om hun werk goed uit te voeren. Managers moeten echter bijsturen: Omdat de organisatie nu eenmaal bepaalde eisen stelt, maar ook om te voorkomen dat professionals zich verliezen in solisme, prima donna gedrag of vakinhoudelijk hobbyisme. Te veel bemoeienis leidt tot discussies, demotivatie of verzet. Formeel gezag werkt averechts. De manager moet dus voortdurend balanceren tussen vrijheid geven en sturen. Dat maakt leidinggevenden aan professionals een complexe taak, vol dilemma'sen tegenstrijdigheden.
-
In 'Leidinggeven tussen professionals' wordt deze complexiteit inzichtelijk gemaakt. Met behulp van theoretische concepten en praktijkvoorbeelden laat Wanrooy zien hoe managers een organisatie of groep professionals het beste kunnen aansturen. Welke leiderschapsstijl past bij professionals? Hoe creëren zij draagvlak? Hoe zorgen zij voor het coachen en binden van talent? Op welke 'sturingsgebieden' moeten managers zich richten? Wanrooy werkt deze vragen systematisch uit. Ook het managen van samenwerking, een moeilijk grijpbaar proces, komt uitvoerig aan de orde. Een afzonderlijk hoofdstuk is gewijd aan leidinggeven in netwerkorganisaties.
-
Uitgever: Scriptum - Auteur: M.J. Wanrooy - Nederlands - Hardcover - ISBN: 90 559 4222 0 - 2001 - 264 pag
Mooi exemplaar.
-
Mail me!
-
In het boek wordt de complexiteit inzichtelijk gemaakt van het leidinggeven aan professionals.
"Leidinggeven tussen professionals" biedt daarbij verhelderende inzichten - theoretisch en praktisch - voor zowel lijnmanagers als projectleiders.
-
Hoe (on)bestuurbaar zijn professionals? Veel managers ervaren dagelijks hoe inspirerend, maar ook hoe lastig het is om leiding te geven aan ongebonden, hoog opgeleide en eigenzinnige vakspecialisten. Professionals verlangen terecht veel vrijheid om hun werk goed uit te voeren. Managers moeten echter bijsturen: Omdat de organisatie nu eenmaal bepaalde eisen stelt, maar ook om te voorkomen dat professionals zich verliezen in solisme, prima donna gedrag of vakinhoudelijk hobbyisme. Te veel bemoeienis leidt tot discussies, demotivatie of verzet. Formeel gezag werkt averechts. De manager moet dus voortdurend balanceren tussen vrijheid geven en sturen. Dat maakt leidinggevenden aan professionals een complexe taak, vol dilemma'sen tegenstrijdigheden.
-
In 'Leidinggeven tussen professionals' wordt deze complexiteit inzichtelijk gemaakt. Met behulp van theoretische concepten en praktijkvoorbeelden laat Wanrooy zien hoe managers een organisatie of groep professionals het beste kunnen aansturen. Welke leiderschapsstijl past bij professionals? Hoe creëren zij draagvlak? Hoe zorgen zij voor het coachen en binden van talent? Op welke 'sturingsgebieden' moeten managers zich richten? Wanrooy werkt deze vragen systematisch uit. Ook het managen van samenwerking, een moeilijk grijpbaar proces, komt uitvoerig aan de orde. Een afzonderlijk hoofdstuk is gewijd aan leidinggeven in netwerkorganisaties.
-
Uitgever: Scriptum - Auteur: M.J. Wanrooy - Nederlands - Hardcover - ISBN: 90 559 4222 0 - 2001 - 264 pag
Mooi exemplaar.
-
Mail me!
Advertentienummer: m2252316372
Populaire zoektermen
management en leidinggeven in Boekenmarketing@questjunior.nlbasisboek online marketingsamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementmarcel messingprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwopincode economieprincipes van marketing 8e editiepraktische economiebmw m5 velgen in Auto-onderdelencontainer aanhangers in Keten en Containersgouden zippowegdekreiniger te koopmaden bakjestuinbogenivoor brochefull hd tv in Televisiesheinrich bord225 45 17 volvo in Banden en Velgen