Rien Hummel - Marketing en accountability

Bieden
Ophalen of Verzenden
140sinds 11 apr. '25, 07:36
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Jaar (oorspr.)2013
AuteurRien Hummel
Productnummer (ISBN)9789039526668

Beschrijving



Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 200

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie?Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft? Hoe verklaartde marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen? Zijndeze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie.De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable?Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt.Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen v...
Advertentienummer: m2256071537