Logistieke technieken€ 39,95
Bezieling en kwaliteit in organisaties
€ 49,95
Ophalen of Verzenden
80sinds 15 apr. '25, 15:07
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Beschrijving
Let op: i.v.m. studiedoeleinden zijn er passages onderstreept / gearceerd. Verder in uitstekende staat!
Auteur: Daniel D. Ofman D.D. Ofman
Uitgever: Servire
Samenvatting
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen en organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties worden gezien als levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.
Intern betekend dat aandacht voor de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern aandacht voor de relaties tussen de organisaties en haar doelgroepen (afnemers, opdrachtgevers, cliënten, belanghebbenden). Meerwaarde ontstaat wanneer mensen en organisatie zich gedragen als delen van een creatief geheel, hun energie bundelen en daarmee meer bereiken.
Dit boek spreekt zowel managers aan die de bezieling en kwaliteit in hun organisatie willen verbeteren, als ook ieder ander die in de organisatie een rol speelt. Het ontwikkelen van kernkwaliteiten, het optimaliseren van bewuste en verantwoordelijke werkhoudingen, het creëren van het totaalproces, vergt immers de inzet van iedereen in de organisatie.
Van dit zeer succesvolle boek zijn al vele tienduizenden exemplaren verkocht en in de dagelijkse praktijk toegepast, het beste bewijs voor de bijzondere kwaliteiten ervan. Voor deze nieuwe editie is het volledig herzien, geactualiseerd en uitgebreid.
Deze editie is vrijwel hetzelfde als de voorafgaande. De auteur beschrijft hoe met behulp van kernkwadranten een analyse en beschrijving gemaakt kunnen worden van een persoon en van een organisatie. Dit is situatie-afhankelijk en daarmee kan men maatregelen treffen om het creërend vermogen van personen en organisaties te vergroten. Deze (cultuur)verandering wordt gekoppeld aan projectmatig werken. Voor zelfstudie kan men oudere edities nog goed gebruiken, daar de wijzigingen sindsdien minimaal zijn (iets andere tekst en afbeeldingen). Dit vlot lezende studieboek is geschikt voor leidinggevenden vanaf middelbaar niveau. De auteur heeft de opleiding bedrijfskunde aan de TH-Eindhoven gevolgd en schreef de eerste druk naar aanleiding van een driejarig verblijf in de leefgemeenschap Findhorn. Tevens is hij oprichter en mede-eigenaar van Kernconsult, het huidige Core Quality, een organisatie- en adviesbureau dat dit boek gebruikt.
Auteur: Daniel D. Ofman D.D. Ofman
Uitgever: Servire
- Nederlands
- 17e druk
- januari 2002
- Paperback
- 238 pagina's
Samenvatting
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen en organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties worden gezien als levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.
Intern betekend dat aandacht voor de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern aandacht voor de relaties tussen de organisaties en haar doelgroepen (afnemers, opdrachtgevers, cliënten, belanghebbenden). Meerwaarde ontstaat wanneer mensen en organisatie zich gedragen als delen van een creatief geheel, hun energie bundelen en daarmee meer bereiken.
Dit boek spreekt zowel managers aan die de bezieling en kwaliteit in hun organisatie willen verbeteren, als ook ieder ander die in de organisatie een rol speelt. Het ontwikkelen van kernkwaliteiten, het optimaliseren van bewuste en verantwoordelijke werkhoudingen, het creëren van het totaalproces, vergt immers de inzet van iedereen in de organisatie.
Van dit zeer succesvolle boek zijn al vele tienduizenden exemplaren verkocht en in de dagelijkse praktijk toegepast, het beste bewijs voor de bijzondere kwaliteiten ervan. Voor deze nieuwe editie is het volledig herzien, geactualiseerd en uitgebreid.
Deze editie is vrijwel hetzelfde als de voorafgaande. De auteur beschrijft hoe met behulp van kernkwadranten een analyse en beschrijving gemaakt kunnen worden van een persoon en van een organisatie. Dit is situatie-afhankelijk en daarmee kan men maatregelen treffen om het creërend vermogen van personen en organisaties te vergroten. Deze (cultuur)verandering wordt gekoppeld aan projectmatig werken. Voor zelfstudie kan men oudere edities nog goed gebruiken, daar de wijzigingen sindsdien minimaal zijn (iets andere tekst en afbeeldingen). Dit vlot lezende studieboek is geschikt voor leidinggevenden vanaf middelbaar niveau. De auteur heeft de opleiding bedrijfskunde aan de TH-Eindhoven gevolgd en schreef de eerste druk naar aanleiding van een driejarig verblijf in de leefgemeenschap Findhorn. Tevens is hij oprichter en mede-eigenaar van Kernconsult, het huidige Core Quality, een organisatie- en adviesbureau dat dit boek gebruikt.
Advertentienummer: m2257678924
Populaire zoektermen
marketing@questjunior.nlbasisboek online marketingsamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwopincode economieprincipes van marketing 8e editiepraktische economiebasisboek facility management 3e drukexamenbundel economie havotafel 120x80 in Eettafelssarah kledinghandrem ps4opslagruimte barendrechtaudioquest hurricanehaps voorthuizenmedela mini electricbatavus onderdelen in Oldtimerspoolse medaillesgoudkleurige engel