Bosch fietsoplader€ 75,00
J.P. Kotter - Leiderschap bij verandering
371sinds 16 apr. '25, 16:26
Gereserveerd
Ophalen of Verzenden
Thuisbezorgd via DHL voor € 3,95
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Jaar (oorspr.)1997
AuteurJ.P. Kotter
Beschrijving
Taal: Nederlands; Vlaams
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.
Succesvolle verandering komt in acht fasen:
- een gevoel van urgentie tot stand brengen;
- de leidende coalitie creëren;
- een visie en een strategie ontwikkelen;
- de veranderingsvisie communiceren;
- actie op brede basis door middel van empowerment;
- korte-termijn successen genereren;
- verbeteri...
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.
Succesvolle verandering komt in acht fasen:
- een gevoel van urgentie tot stand brengen;
- de leidende coalitie creëren;
- een visie en een strategie ontwikkelen;
- de veranderingsvisie communiceren;
- actie op brede basis door middel van empowerment;
- korte-termijn successen genereren;
- verbeteri...
Advertentienummer: m2258057083
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketingburstner caravans in Caravansastra f grill in Carrosserie en Plaatwerkkoperen platen in Kunst | Etsen en Gravuresbaby pop levensecht in Poppenajax lego in Speelgoed | Speelgoedvoertuigenwedgwood kandelaar in Woonaccessoires | Kandelaars en Kaarsensigg soeppan in Keuken | Potten en Pannenhylke speerstra in Romanslocker slot in Kasten | Lockerkastenlage zwaluwe in Overige Doe-het-zelf en Verbouw