Verstrikt in jullie leugens - Incy YBieden
Heeft iemand de overhead gezien? - Mark Huijben e.a.
Bieden
Ophalen of Verzenden
20sinds 21 mei. '25, 21:13
Kenmerken
ConditieNieuw
OnderwerpManagement
Jaar (oorspr.)2012
AuteurMark Huijben e.a.
Beschrijving
Overhead is een fenomeen waarvan veel mensen slechts één ding weten: daar is er te veel van. Het vervult echter een belangrijke functie in de ondersteuning en sturing van de organisatie. En gemiddeld werkt een kwart van de beroepsbevolking in een overheadfunctie.
Hoe is het dan mogelijk dat dit organisatieonderdeel zo onbekend en onbemind is?
In Heeft iemand de overhead gezien? delen de auteurs hun fascinatie voor dit beladen onderwerp. De volgende thema's komen daarbij aan de orde:
De auteurs baseren zich op een zevenjarig onderzoeks- en adviesprogramma waaraan in totaal 1048 organisaties deelnamen. Ze laten zien welke problemen ze tegenkwamen, presenteren de theorie en bieden een heldere en concrete methode om het overheadvraagstuk op te lossen. Deze methode is in samenwerking met de deelnemende organisaties ontwikkeld en met succes bij hen toegepast. De vele praktijkvoorbeelden maken dit boek tot een inspiratiebron voor
directieleden en managers en ieder ander die voor de opgave staat om de optimale omvang van de overhead te bepalen.
Mark Huijben en Arno Geurtsen werken beiden voor managementadviesbureau
Berenschot. Ze behoren tot de experts op het gebied van overhead. Hun eerdere publicaties over de overhead in de publieke sector speelden een belangrijke rol in de maatschappelijke discussie over dit onderwerp.
Hardcover - 134 blz. - in nieuwstaat
Hoe is het dan mogelijk dat dit organisatieonderdeel zo onbekend en onbemind is?
In Heeft iemand de overhead gezien? delen de auteurs hun fascinatie voor dit beladen onderwerp. De volgende thema's komen daarbij aan de orde:
- het nut van overhead
- de ratio achter overheadbeslissingen
- de factoren die de omvang van de overhead bepalen
- verschillen in overhead tussen sectorgenoten
- het benchmarken van overhead
- de optimale omvang van overhead
De auteurs baseren zich op een zevenjarig onderzoeks- en adviesprogramma waaraan in totaal 1048 organisaties deelnamen. Ze laten zien welke problemen ze tegenkwamen, presenteren de theorie en bieden een heldere en concrete methode om het overheadvraagstuk op te lossen. Deze methode is in samenwerking met de deelnemende organisaties ontwikkeld en met succes bij hen toegepast. De vele praktijkvoorbeelden maken dit boek tot een inspiratiebron voor
directieleden en managers en ieder ander die voor de opgave staat om de optimale omvang van de overhead te bepalen.
Mark Huijben en Arno Geurtsen werken beiden voor managementadviesbureau
Berenschot. Ze behoren tot de experts op het gebied van overhead. Hun eerdere publicaties over de overhead in de publieke sector speelden een belangrijke rol in de maatschappelijke discussie over dit onderwerp.
Hardcover - 134 blz. - in nieuwstaat
Advertentienummer: m2270648340
Populaire zoektermen
marketing@questjunior.nlbasisboek online marketing1001 foto's die je gezien moet hebbensamengevat economie havoalgemene economie en bedrijfsomgevinggrondslagen van de marketing in Boekenhandboek organisatie en managementprincipes van marketing 7e editiefinancieel management en financieringsamengevat economie vwomark en mieke in Boekenpincode economieprincipes van marketing 8e editiepraktische economieyamaha xj6 in Yamahahertengeweiapothekerskast metaale63 amgschi gongtoyota embleem in Auto diversenwaterbak gebruiktmuntset 1985de zomer van 45 dvdmax verstappen auto rb 14