VERLIEFD OP JE KLANT - Patrick van Veen 'Wat een bioloog je

10sinds 25 jun. '25, 08:08
€ 7,50
Verzenden
Verzenden voor € 3,63
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement

Beschrijving

VERLIEFD OP JE KLANT - Patrick van Veen
'Wat een bioloog je kan leren over verkoop en klantcontact'
-
Klanten zijn net mensen, aldus Jos Burgers. En mensen zijn precies als dieren; alle sociale interactie is gebaseerd op dezelfde principes. We willen allemaal aandacht, begrip en steun van elkaar.
Als je dat beseft, kun je klanten verleiden, ze verliefd maken en zelf verliefd worden, en een langdurige relatie met ze onderhouden.
-
Jouw houding bepaalt het gevoel dat de klant overhoudt aan het contact. Dat gevoel bepaalt of hij terugkomt en of hij een positieve boodschapper voor jou wordt. Maar het bepaalt ook of je zelf met plezier je werkt doet!
-
Met humor, herkenbare voorbeelden en af en toe wat rake kritiek weet bioloog Patrick van Veen de kern van goede klantrelaties te raken.
Dit boek laat je glimlachen, inspireert en motiveert om vandaag nog zijn ideeën in praktijk te brengen. Spread the love!
-
'Wat een bioloog je kan leren over verkoop en klantcontact' is de ondertitel.
Die geeft fraai aan waardoor dit boek zich onderscheidt van andere verkoopgerichte boeken: de 'dierlijke' benadering van menselijk gedrag. Iedereen wil aandacht en waardering, ook een klant.
Benadrukt wordt de relationele interactie en de verschillen in belang tussen leverancier en klant. Verkopen is verleiden en dat is vanuit een zakelijk insteek lastig, want dan lijkt de klant weerbarstig.
De interne structuur van de verkooporganisatie en het bedrijf en de rolverdeling tussen accountmanagers, new business sales en specialisten – de apenrots genoemd – kan de interactie tussen verkoper en klant zeer moeilijk maken, maar als die goed georganiseerd is juist ondersteunen.
Geschreven met humor, reflectie, herkenbare voorbeelden en soms weloverwogen kritiek. De auteur is bioloog/apenonderzoeker en management-adviseur/coach via zijn bureau Apemanagement.
Hij schreef eerder onder andere 'Help, mijn baas is een aap!' (2004) en 'Dierbare collega's' (2007). Om verkoopgedrag te verbeteren is dit Darwins gedachtegoed, aangepast voor verkopers en hun managers.
-
Uitgeverij Business Contact Amsterdam/ Antwerpen - 2017 - Eerste druk - ISBN: 90 470 1021 0 - Hardcover - 151 pag.
Mooi exemplaar!
-
Mail me!
Advertentienummer: m2282540514