40 PinkGellac kleurtjes€ 100,00
Kenmerken
Conditie
Zo goed als nieuw
Onderwerp
Management
Jaar (oorspr.)
1997
Auteur
J.P. Kotter
Beschrijving
Als nieuw
Taal: Nederlands; Vlaams
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.
Succesvolle verandering komt in acht fasen:
- een gevoel van urgentie tot stand brengen;
- de leidende coalitie creëren;
- een visie en een strategie ontwikkelen;
- de veranderingsvisie communiceren;
- actie op brede basis door middel van empowerment;
- korte-termijn successen genereren;
- verbeteri...
Taal: Nederlands; Vlaams
Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.
De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.
Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.
Succesvolle verandering komt in acht fasen:
- een gevoel van urgentie tot stand brengen;
- de leidende coalitie creëren;
- een visie en een strategie ontwikkelen;
- de veranderingsvisie communiceren;
- actie op brede basis door middel van empowerment;
- korte-termijn successen genereren;
- verbeteri...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Hollandscheveld
20x bekeken
0x bewaard
Sinds 27 jul '25
Advertentienummer: m2293396466
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketing8 persoons in Bestelauto'sstelvio quadrifoglio in Alfa Romeovarianta in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenpfaff stretch in Naaimachines en Toebehorenrolstoel meyra in Rolstoelenpetit amelie in Babywiegjes en Ledikantencagiva gran canyon 900 in Onderdelen | Overigeearth wind fire in Vinyl | R&B en Soulnunspeet in Breien en Hakendeclaration d'un soir in Uiterlijk | Parfum