Zakendoen in Rusland. Ervaringen van Nederlandse ondernemersBieden
Geen foto
Tip: Vraag de verkoper of je de foto's kunt zien
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Beschrijving
Wat leiders drijft. Een klinische benadering van gedragsverandering in organisaties / Manfred F.R Kets de Vries. Amsterdam, Nieuwezijds, 2006; 382 bladzijden. ISBN 9789057122330. Emotionele intelligentie heeft direct economisch nut: zonder gevoel geen passie, zonder passie geen actie, zonder empathie geen invloed, zonder sympathie geen samenwerking. Alles wat mensen belangrijk vinden, heeft een emotionele lading. Manfred Kets de Vries verkent de rol van emotie in peroonlijkheid, leiderschap, besluitvorming en groepsdynamica. Hij biedt inzicht in menselijk gedrag in organisaties en laat zien hoe dat ten goede kan worden veranderd. Er is een groot verschil tussen wat leiders zeggen en wat zij doen. Die discrepantie komt voort uit het gebrekkige besef dat leiders hebben van hun eigen drijfveren en stemmingen. Managers zijn vaak te rationeel: ze roepen wel iets over emotionele intelligentie, maar ze doen niets liever dan processen beheersen, projecten beheersen, of het beheersen beheersen. Het gevoel komt nauwelijks aan bod, totdat het misgaat omdat medewerkers en personeel niet zonder gevoel blijken - en klanten niet, afnemers niet, kiezers niet en kopers niet. Dit boek is een manifest van de overtuiging dat alleen organisaties met een hoog EQ succesvol zijn. Het biedt leidinggevenden instrumenten om beschouwender te worden, het geeft een bril om naar mensen en concepten te kijken en ongewoon gedrag bij zichzelf en anderen begrijpelijk te maken en te veranderen. Het belangrijkste thema van dit boek is het veranderen van mensen en organisaties. Na een inleiding over de klinische benadering van organisatieanalyse volgen de centrale delen van het boek. Deel 1 - Kom binnen in het innerlijk theater van de leiders - beschrijft verschillende types van persoonlijkheden die we op de werkvloer kunnen tegenkomen en concentreert zich op het functioneren van die persoonlijkheden en de consequenties daarvan voor het leven in de organisatie. Deel 2 - De manier van denken veranderen - richt zich op de educatieve technologie die nodig is om de instelling van bestuurders te veranderen. Er komen interventiemethoden aan de orde die tot verandering kunnen leiden. Deel 3 - De psychologische dynamiek van groepen en organisaties - gaat over systeembrede klinische interventies in organisaties.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Katwijk
6x bekeken
0x bewaard
Sinds 6 sep '25
Advertentienummer: m2308240474
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketingmario knuffels in Speelgoed | Knuffels en Pluchecroky in Supermarktactiesantieke kerstbal paddestoel in Kerstcaterpillar 906 in Machines en Bouw | Kranen en Graafmachinesanimal crossing ruilen in Games | Nintendo Switchiguana iguana in Wintersportkledingolv in Antiek | Religiecorsa emmeloord in Opelopvouwbaar logeermatras in Slaapkamer | Matrassen en Bedbodemscaravan koelkast onderdelen in Caravan accessoires