The Social Network; regie David Fincher #Economie #Marketing€ 2,50
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
OnderwerpManagement
Jaar (oorspr.)2004
AuteurFijlstra, Wullings
Beschrijving
Verzenden: 3,75 euro / Of 3,25 euro naar een ophaalpunt van DHL.
Volledige titel: Ondernemen met gevoel, hoe persoonlijke en organisatie-ontwikkeling elkaar kunnen versterken.
Boek over verandering in de wereld en het zich aanpassen van bedrijven en organisaties aan de nieuwe wereld van nu.
Achterkant kaft: Organisaties kenmerken zich door permanente vernieuwing. We worden hierbij steeds meer op onszelf teruggeworpen. De praktijk leert ons dat veel mensen en processen vastlopende in angstgestuurde patronen: behoudzucht, egoïsme en opportunisme. De onveiligheid neemt toe en angst stroomt als water naar het laagste punt. Tot het daar verdampt in de vorm van wantrouwen, sarcasme en gestolde eenzaamheid. Dit patroon kost ongelooflijk veel energie en gaat ten koste van de creativiteit, het ondernemerschap en ten slotte het levensgeluk van mensen. Niemand wordt graag gedegradeerd tot robot.
Daarom mag verzakelijking niet uitmonden in verharding. We stappen een nieuw tijdperk binnen, waarin nieuwe waarden en normen gelden. Mensen willen zichzelf kunnen uitdrukken binnen en vereenzelvigen met hun organisatie. Salaris geldt niet meer als ruilmiddel voor ingeleverde levenslust en creativiteit. Het denken van Fijlstra en Wullings wordt gedomineerd door zekerheid, voorspelbaarheid en stapsgewijze verandering.
De huidige realiteit leert, dat de omgeving maar in beperkte mate beheersbaar is en dat we open moeten staan voor het onverwachte en onberekenbare. Wanneer beheersen, sturen, aansturen en wegsturen de leidende motieven zijn, zitten we dus op een dood spoor. Want mensen en organisaties zijn in de kern zelfhelend, zelfregulerend en zelfsturend. Voor mensen die open ontvankelijk in de wereld staan en die durven loslaten, is het een buitengewoon spannende tijd. Voor die mensen wil 'Ondernemen met gevoel' een bron van inspiratie zijn.
Boek: Tweede hands met slechts zeer lichte slijtage. Beetje schuifsporen aan de omslag, dat is alles. Omslag in zeer goede staat. Boek en kaft als nieuw. Geen namen, inscripties, vlekken of vouwen in het boek.
Format: 3/4 formaat luxe in bordeaux rood linnen gebonden hardcover versie + bijbehorende stof omslag in zeer goede staat.
Nederlandstalig, 129 bladzijden + bronnen voor nog meer lezen over dit onderwerp.
Uitgegeven: Eerste uitgave was in 1998. Scriptum books, Schiedam. Vierde druk. 2004.
Zoals altijd op te halen in Groningen. Eventueel lokaal te bezorgen of te verzenden. Let op: Verzenden op risico van de ontvanger.
Volledige titel: Ondernemen met gevoel, hoe persoonlijke en organisatie-ontwikkeling elkaar kunnen versterken.
Boek over verandering in de wereld en het zich aanpassen van bedrijven en organisaties aan de nieuwe wereld van nu.
Achterkant kaft: Organisaties kenmerken zich door permanente vernieuwing. We worden hierbij steeds meer op onszelf teruggeworpen. De praktijk leert ons dat veel mensen en processen vastlopende in angstgestuurde patronen: behoudzucht, egoïsme en opportunisme. De onveiligheid neemt toe en angst stroomt als water naar het laagste punt. Tot het daar verdampt in de vorm van wantrouwen, sarcasme en gestolde eenzaamheid. Dit patroon kost ongelooflijk veel energie en gaat ten koste van de creativiteit, het ondernemerschap en ten slotte het levensgeluk van mensen. Niemand wordt graag gedegradeerd tot robot.
Daarom mag verzakelijking niet uitmonden in verharding. We stappen een nieuw tijdperk binnen, waarin nieuwe waarden en normen gelden. Mensen willen zichzelf kunnen uitdrukken binnen en vereenzelvigen met hun organisatie. Salaris geldt niet meer als ruilmiddel voor ingeleverde levenslust en creativiteit. Het denken van Fijlstra en Wullings wordt gedomineerd door zekerheid, voorspelbaarheid en stapsgewijze verandering.
De huidige realiteit leert, dat de omgeving maar in beperkte mate beheersbaar is en dat we open moeten staan voor het onverwachte en onberekenbare. Wanneer beheersen, sturen, aansturen en wegsturen de leidende motieven zijn, zitten we dus op een dood spoor. Want mensen en organisaties zijn in de kern zelfhelend, zelfregulerend en zelfsturend. Voor mensen die open ontvankelijk in de wereld staan en die durven loslaten, is het een buitengewoon spannende tijd. Voor die mensen wil 'Ondernemen met gevoel' een bron van inspiratie zijn.
Boek: Tweede hands met slechts zeer lichte slijtage. Beetje schuifsporen aan de omslag, dat is alles. Omslag in zeer goede staat. Boek en kaft als nieuw. Geen namen, inscripties, vlekken of vouwen in het boek.
Format: 3/4 formaat luxe in bordeaux rood linnen gebonden hardcover versie + bijbehorende stof omslag in zeer goede staat.
Nederlandstalig, 129 bladzijden + bronnen voor nog meer lezen over dit onderwerp.
Uitgegeven: Eerste uitgave was in 1998. Scriptum books, Schiedam. Vierde druk. 2004.
Zoals altijd op te halen in Groningen. Eventueel lokaal te bezorgen of te verzenden. Let op: Verzenden op risico van de ontvanger.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Groningen
4x bekeken
0x bewaard
Sinds 16 sep '25
Advertentienummer: m2312143903
Populaire zoektermen
handboek organisatie en managementgrondslagen van de marketing druk 10introduction to management sciencebasisboek online marketing druk 4pincode economieinnovation managementthemas in management accountinggrondslagen van de marketing verhagebasisboek online marketinggrondslagen van de marketingstrategic human resource management boselieoperations management slackcommerciele economiegrondslagen van de marketingantaris rb in Sloepenkind in indie in Romans1.8t katalysator in Uitlaatsystemenbaan in Kattenspeelgoedversterker stereo accuphase in Versterkers en Receiversrestpartij tegels in Tegels en Klinkersstrijkijzer rowenta in Strijkijzers en Strijkplankenlaetitia haas in Kunst | Etsen en Gravuresabu garcia jerkbait in Hengelsport | Roofvissenchopper motorjas in Kleding | Motorkleding