Professionals Opleiden
Beschrijving
Titel: Professionals Opleiden
Schrijver: Gerhard Smid
Bindingswijze: Paperback
EAN: 9789052613796
Conditie: Goed
Let op: Hieronder staat een algemene beschrijving van hoe wij onze conditietypes classificeren. Als u een nauwkeuriger beeld wilt of specifieke vragen heeft, stuur ons dan een bericht en we kijken het graag voor u na.
Conditie-omschrijvingen:
- Als Nieuw: Nauwelijks gebruikssporen, bijna als nieuw.
- Goed: Kan lichte gebruikssporen vertonen, zoals wat verkleuring of een naam op de schutbladen, maar doorgaans geen onderstrepingen of aantekeningen in de tekst.
- Redelijk: Boek in redelijke staat. Kan gebruikssporen vertonen, zoals verkleuring, leesvouwen in de rug, onderstrepingen, aantekeningen, lichte vervuiling aan de randen, ezelsoren of een kromme rug.
- Nieuw: Boek is nieuw.
Beschrijving:
Het werk van hoger opgeleiden is in onze samenleving essentieel. Ondernemen en besturen zonder goed opgeleide mensen en zonder een sterke kennisinfrastructuur is niet meer goed denkbaar.
Wie het als hoger opgeleide goed wil blijven doen heeft vaak niet genoeg aan zijn of haar initiële WO of HBO opleiding. Daarom is een omvangrijke praktijk van vervolgonderwijs voor hoger opgeleiden tot ontwikkeling gekomen. Echter, dit vervolgonderwijs, dat gericht is op de beroepsuitoefening heeft een andere aanpak nodig dan het initiële hoger onderwijs. Gangbare concepten en didactiek zijn niet altijd toepasbaar. Hoe moeten we dit onderwijs ontwerpen en ontwikkelen?
De auteur heeft zijn kennis op dit vakgebied en de werkwijze bij het Sioo in dit boek bijeengebracht met het doel de kwaliteit van het vervolgonderwijs te verhogen.
Het boek is relevant voor iedereen die zich bezighoudt met het opleiden van professionals, of breder gesteld: hoger opgeleiden. Het is echter geen handleiding voor het ontwerpen en ontwikkelen van vervolgonderwijs. Het boek biedt de mogelijkheid om kennis te maken met inzichten en reflecties uit de praktijk van het ontwerpen en ontwikkelen van post initieel hoger onderwijs. Op basis daarvan kan de lezer zelf zijn eigen plan trekken en nieuwe vorm en inhoud ontwikkelen