Production Studies

€ 6,95
Ophalen of Verzenden
10sinds 21 mar. '25, 14:49
Deel via
of

Beschrijving

Titel: Production Studies

Schrijver: Vicki Mayer

Bindingswijze: Paperback

EAN: 9780415997966

Conditie: Redelijk

Let op: Hieronder staat een algemene beschrijving van hoe wij onze conditietypes classificeren. Als u een nauwkeuriger beeld wilt of specifieke vragen heeft, stuur ons dan een bericht en we kijken het graag voor u na.

Conditie-omschrijvingen:
- Als Nieuw: Nauwelijks gebruikssporen, bijna als nieuw.
- Goed: Kan lichte gebruikssporen vertonen, zoals wat verkleuring of een naam op de schutbladen, maar doorgaans geen onderstrepingen of aantekeningen in de tekst.
- Redelijk: Boek in redelijke staat. Kan gebruikssporen vertonen, zoals verkleuring, leesvouwen in de rug, onderstrepingen, aantekeningen, lichte vervuiling aan de randen, ezelsoren of een kromme rug.
- Nieuw: Boek is nieuw.

Beschrijving:
Examines the unique cultural practices of media production. This title collects the essays that combine ethnographic, sociological, critical, material, and political-economic methods to explore a wide range of topics, from contemporary industrial trends such as new media and niche markets to gender and workplace hierarchies.



"Behind-the-scenes" stories of ranting directors, stingy producers, temperamental actors, and the like have fascinated us since the beginnings of film and television. Today, magazines, websites, television programs, and DVDs are devoted to telling tales of trade lore—from on-set antics to labor disputes. The production of media has become as storied and mythologized as the content of the films and TV shows themselves.

Production Studies is the first volume to bring together a star-studded cast of interdisciplinary media scholars to examine the unique cultural practices of media production. The all-new essays collected here combine ethnographic, sociological, critical, material, and political-economic methods to explore a wide range of topics, from contemporary industrial trends such as new media and niche markets to gender and workplace hierarchies. Together, the contributors seek to understand how the entire span of "media producers"—ranging from high-profile producers and directors to anonymous stagehands and costume designers—work through professional organizations and informal networks to form communities of shared practices, languages, and cultural understandings of the world.

This landmark collection connects the cultural activities of media producers to our broader understanding of media practices and texts, establishing an innovative and agenda-setting approach to media industry scholarship for the twenty-first century.

Contributors: Miranda J. Banks, John T. Caldwell, Christine Cornea, Laura Grindstaff, Felicia D. Henderson, Erin Hill, Jane Landman, Elana Levine, Amanda D. Lotz, Paul Malcolm, Denise Mann, Vicki Mayer, Candace Moore, Oli Mould, Sherry B. Ortner, Matt Stahl, John L. Sullivan, Serra Tinic, Stephen Zafirau

Advertentienummer: a1511988705
Overige advertenties van De Boeken van Wouter
Meer van De Boeken van Wouter
Bekijk alle