Fail - omgaan met kritiek op internet
Kenmerken
Beschrijving
Fail - omgaan met kritiek op internet
(Ronald van der Aart)
Een boze tweet of een vernietigende reactie op Facebook en je reputatie staat op het spel. Met de opkomst van internet en sociale media klinkt het klagen van kritische klanten steeds luider.
Met hun nieuw verworven macht pikken ontevreden klanten steeds minder: je deugt of je deugt niet. En als je niet deugt, zul je het voelen.
Wat moet je doen als je publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld? Hoe kun je je reputatie redden; hoe kun je het voortbestaan van je organisatie redden? In #FAIL beschrijft reputatiedeskundige Ronald van der Aart hoe je kritiek kunt pareren, en voorkomen.
PR-adviseur Ronald van der Aart is gespecialiseerd in online reputatiemanagement. Hij heeft zowel ervaring met het ontwikkelen van online-communicatiestrategieën als crisiscommunicatie. Van derAart is managing consultant van RepMen.
Dit boek gaat op verhalende wijze in op het voorkomen en pareren van kritiek via internet en sociale media. Aan de orde komen een inleiding naar meer transparantie, de opkomst van kritiek op internet, soorten klagers, de online escalatiethermometer, de klaagmuren van internet, online-reputatiemanagement, webcare, reageren in de praktijk: een stappenplan, online monitoring- en webcaretools en de toekomst van kritiek opinternet. De auteur is gespecialiseerd in online-reputatiemanagement en heeft zowel ervaring met online-communicatiestrategieën en crisiscommunicatie. Het boek heeft een prettige lay-out en leest gemakkelijk. Het is interessant voor elke organisatie die te maken heeft met communicatie via internet en sociale media. Met name een must voor communicatiekundigen die moeten zorgdragen dat de organisatie niet in een negatief daglicht komt te staan. Het eerste boek dat op deze wijze ingaat op negatieve publiciteit via internet en sociale media.
Paperback, 256 pag.
Uitg. Haystack, 2013
ISBN 9789461260512
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd