De werking van massamedia. Een overzicht van inzichten

Bieden
Verzenden
Verzenden voor € 4,25
50sinds 28 mar. '24, 23:11
Deel via
of

Kenmerken

Jaar (oorspr.)1997
Productnummer (ISBN)9789029546270
ConditieGelezen
AuteurJ.G. Stappers, A.D. Reijnders & W.A.J. Moller

Beschrijving

De werking van massamedia. Een overzicht van inzichten

(J.G. Stappers, A.D. Reijnders & W.A.J. Moller)

 

De werking van massamedia geeft een uiterst helder overzicht van de literatuur over invloed en functie van massamedia en massacommunicatie. De verschillende inzichten worden besproken en er wordt naar talloze onderzoeksresultaten verwezen. De auteurs laten zien dat de geschiedenis van het effectdenken volgens een achteraf begrijpelijk patroon verloopt. Voorts lichten zij nader toe dat oudere filosofische toekomstbespiegelingen over mediagebruik en cultuur frappant lijken te convergeren met recente communicatiewetenschappelijke onderzoeksresultaten.

 

 

Overzicht van de literatuur over de invloed en de functie van massamedia. Het boek gaat in op de afwisseling van stromingen die radio, televisie en pers veel en weinig macht toedichten. J.G. Stappers is hoogleraar communicatiewetenschap aan de Nijmeegse universiteit, zijn medeauteurs studeerden daar dat vak en werkten aan het Instituut voor Massacommunicatie. Omdat het boek een compilatie-met-bronvermelding is van de vele inzichten over de massamedia, is het een uitstekend uitgangspunt voor verdere oriëntatie. Het is uiterst geschikt voor allen die in of met massamedia werken.

 

Paperback, 320 pag., register

Uitg. Arbeiderspers, 1997

ISBN 9789029546270/9029546271

 

 

 

Alleen verzenden, niet ophalen

Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd

Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd

Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd

Advertentienummer: a1500187752