Dyslexie, een praktische gids
Kenmerken
Beschrijving
Dyslexie, een praktische gids voor scholen voor voortgezet onderwijs
(Heleen Schoots-Wilke)
Dyslexie is een stoornis die gekenmerkt wordt door hardnekkige problemen in de automatisering van de woordidentificatie (lezen) en/of schriftbeeldvorming (spellen)
Dyslexie is een complex probleem. Dyslectische kinderen zijn niet dom of lui. Hun falen is geen onwil. Deze leerlingen doen vaak extra hun best, besteden vele uren aan huiswerk en behalen dan nog een onvoldoende. Dubbel pijnlijk is het als ze naast het slechte cijfer ook nog de opmerking krijgen dat ze harder moeten werken. Veel leerlingen verliezen hun zelfvertrouwen, worden gespannen en faalangstig of geven het op: ‘zie je wel dat het niet lukt’. Ze vermijden tenslotte, zoals iedere gezonde volwassene, datgene waar ze moeite mee hebben.
Deze uitgave van het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen bespreekt alle facetten van dyslexie.
Paperback, 56 pag.
Uitg. Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, 2002
ISBN: geen
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd