Doen! Ben Tiggelaar

61sinds 29 mar. '25, 08:33
€ 2,50
Verzenden
Deel via
of

Beschrijving

Paperback uit 2004 5e druk Het Spectrum bevat 288 blz en de conditie is in zeer goede staat


Doen! - Ben Tiggelaar

Het boek 'Doen' gaat in op het feit dat iedereen heeft vragen over veranderen en gedrag.
Een korte samenvatting en enkele tips:
vraag Welke factoren beïnvloeden je gedrag bij persoonlijke veranderingen?
vraag Hoe kun je samen met anderen eindelijk die verandering doorvoeren die je zo graag wilt?
vraag Hoe kun je het succes van veranderpogingen in organisaties structureel vergroten?

Ben Tiggelaar geeft antwoord op deze en andere vragen over verandering en groei. Praktisch, toegankelijk en gebaseerd op wetenschappelijk gedragsonderzoek. 'DOEN!' biedt veel nieuwe inzichten, praktijkvoorbeelden en een integraal stappenplan dat u zowel kunt inzetten voor persoonlijke groei als voor verandering in groepen en organisaties.

Met vele anekdotes, opdrachten, checklijsten, tientallen FAQ's en 20 pakkende samenvattingen van invloedrijke wetenschappelijke studies op dit gebied. 'DOEN' is een gids in het begrijpen en leiden van uw eigen gedrag én dat van anderen.
Inhoud:

Deel 1 - Hoe veranderen echt werkt
Deel 2 - GET REAL - Formuleer doelgerichte en concrete gedragsintenties
Deel 3 - MAKE PLANS - Bereid de moeilijkste verandersituaties gedegen voor
Deel 4 - TAKE ACTION - Begin, meet en beloon het gewenste gedrag
Deel 5 - Aan de slag met de Basic Change Method

alle boeken van Ben Tiggelaar

Recensie

Veranderen van gedrag is een noodzakelijk iets om situaties te kunnen veranderen. Dit geldt voor prive-zaken net zo goed als voor werksituaties. Het veranderingsproces wordt in dit boek in drie fasen uiteengezet: 'get real' (intentiefase); 'make plans' (situatiefase); 'take action' (gedragsfase). Deze veranderingsmethode wordt de 'Basic Change Method' genoemd, die door de auteur met veel kennis van zake gepresenteerd wordt in dit boek. Hij heeft tevens geschreven 'Internet strategie' (1999; herdrukt als 'Internetstrategie 2.0', 2001*) en dit boek was twee jaar achtereen het best verkochte Nederlandstalige managementboek. In beide boeken staan strategische, sociale en gedragsaspecten van innovaties in bedrijven centraal. Het taalgebruik is voor een breed publiek toegankelijk en opmaak, bladspiegel en indeling doen rustig aan en zijn duidelijk. Verwijzingen naar Nederlandse en Engelse literatuur zijn per onderwerp gegroepeerd.
Willy Salemink


  • snel en goed verpakt verzonden op dezelfde of de volgende werkdag
  • en bij een bestelling van boven de 75,= GRATIS verzenden
Advertentienummer: a1512218517