Coaching met NLP Paul Kerr

10sinds 10 jul. '25, 12:04
€ 6,95
Verzenden
Verzenden voor € 3,95
Deel via
of

Kenmerken

Conditiezo goed als nieuw

Beschrijving

Hardcover uit 2011 5e druk Scriptum bevat 143 blz en de conditie is zo goed als nieuw


Coaching met NLP - Paul Kerr

In de afgelopen jaren is de belangstelling voor coaching als instrument voor persoonlijke ontwikkeling enorm gegroeid. Coaching op de werkplek is een relatie tussen een coach en een ‘cliënt’, die draait om verandering. Het soort verandering kan verschillen – een nieuwe vaardigheid aanleren, iemand motiveren, nieuwe wegen vinden om oude problemen op te lossen, persoonlijke effectiviteit vergroten of een selecte relatie met een leidinggevende helpen oplossen.

Coaching is in de eerste plaats gebaseerd op concepten en interventiemethoden uit de psychologie succesvolle toepassing daarvan lijkt een kwestie van ervaring opdoen. Neuro-linguïstisch programmeren (NLP) verschaft de coach instrumenten om sneller en gemakkelijker resultaten te bereiken. NLP is een ontdekkingsreis van psychologie en communicatie die de manier onderzoekt waarop mensen hun ervaring door denken, taal en gedrag vormgeven. Praktijkgerichtheid en directe toepasbaarheid vormen de essentie van de modellen, hulpmiddelen en interventies van NLP. Het biedt een instrumentarium waar geen coach zonder kan.

Recensie

De schrijver bespreekt een aantal belangrijke aspecten en mogelijkheden van Neurolinguïstisch Programmeren (NLP) èn de bruikbaarheid van NLP voor de coach. Uiteraard wordt de aandacht geconcentreerd op het gebruik van de taal en hoe de coach door effectief taalgebruik zijn kansen om contact te maken met de klant en hem/haar aan te moedigen na te denken over het eigen gedrag en mogelijke gedragsveranderingen. Van groot belang is dat de coach de effectiviteit van zijn/haar taalgebruik afstemt op de denk- en communicatiefilters die klant gebruik om met de wereld en de informatie in die wereld om te gaan. Daarnaast is het van belang dat de coach behulpzaam is bij het blootleggen van overtuigingen (bestaande en gewenste) die de klant heeft. Indien de klant het geheel van zijn/haar overtuigingen kan overzien, leert hij/zij dat het denken bepaalt hoe we ons verhouden tot de werkelijkheid. Het boek is goed geschreven en geeft terzake doende voorbeelden. De inhoud zal het werk van de coach verdiepen.
NBD Biblion, G. Kruis


  • snel en goed verpakt verzonden op dezelfde of de volgende werkdag
  • en bij een bestelling van boven de 75,= GRATIS verzenden
Advertentienummer: a1515749065