A2 / TaalCompleet 9789490807245€ 46,65
Mijn reis in India / Kern Institute miscellanea / 14
€ 30,80
Verzenden
31sinds 4 sep. '24, 17:20
Kenmerken
Auteur
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789491431760
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Mijn reis in India / Kern Institute miscellanea / 14
ISBN: 9789491431760
Conditie: Beetje gebruikt
Wat De Cock en zijn reis uniek maken is het feit dat hij waarschijnlijk een van de eerste Nederlandse reizigers was die gebruik maakte van de bloeiende Britse toerisme industrie naar en in India en Sri Lanka.
Sinds de dagen van Megasthenes' Indica zijn er veel reisbeschrijvingen over Zuid-Azië. Toch moet men bedenken dat de vroege reizigers geen toeristen waren. Hoewel het concept ‘vakantie' al in de achttiende eeuw niet geheel onbekend was, waren reizen gevaarlijk, duur en tijdrovend. Reizen voor het plezier was het monopolie van de aristocratie. Tot aan het midden van de negentiende eeuw beschouwde men de genotzucht van plezier of vrije dagen als een gevaar voor de moraliteit. Reizen beperkte zich tot het hoogstnoodzakelijke, zoals handel, religieuze doelen, politieke missies of ‘verandering van lucht'. Door de Industriële Revolutie en de toenemende welvaart ontstond het idee van 'vrije tijd'. Reizen als tijdverdrijf werd een statussymbool.
De jaren 1880-1939 waren een tijdsperiode, waarin het idee van reizen voor het plezier meer en meer ingang vond in het Westen en reizen geen monopolie meer was van de welgestelden. Het was in deze tijd dat cultureel toerisme naar India veel Westerse mensen aantrok, met name Amerikanen. Dit opende ook de mogelijkheid voor welgestelde Indiërs om naar Europa te reizen. Deze periode wordt beschouwd als het gouden tijdperk van het toerisme.
Titel: Mijn reis in India / Kern Institute miscellanea / 14
ISBN: 9789491431760
Conditie: Beetje gebruikt
Wat De Cock en zijn reis uniek maken is het feit dat hij waarschijnlijk een van de eerste Nederlandse reizigers was die gebruik maakte van de bloeiende Britse toerisme industrie naar en in India en Sri Lanka.
Sinds de dagen van Megasthenes' Indica zijn er veel reisbeschrijvingen over Zuid-Azië. Toch moet men bedenken dat de vroege reizigers geen toeristen waren. Hoewel het concept ‘vakantie' al in de achttiende eeuw niet geheel onbekend was, waren reizen gevaarlijk, duur en tijdrovend. Reizen voor het plezier was het monopolie van de aristocratie. Tot aan het midden van de negentiende eeuw beschouwde men de genotzucht van plezier of vrije dagen als een gevaar voor de moraliteit. Reizen beperkte zich tot het hoogstnoodzakelijke, zoals handel, religieuze doelen, politieke missies of ‘verandering van lucht'. Door de Industriële Revolutie en de toenemende welvaart ontstond het idee van 'vrije tijd'. Reizen als tijdverdrijf werd een statussymbool.
De jaren 1880-1939 waren een tijdsperiode, waarin het idee van reizen voor het plezier meer en meer ingang vond in het Westen en reizen geen monopolie meer was van de welgestelden. Het was in deze tijd dat cultureel toerisme naar India veel Westerse mensen aantrok, met name Amerikanen. Dit opende ook de mogelijkheid voor welgestelde Indiërs om naar Europa te reizen. Deze periode wordt beschouwd als het gouden tijdperk van het toerisme.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlAdvertentienummer: a1505363817
Populaire zoektermen
Reisverhalen in Boekensantiago de compostela in Reisverhalenaustralie en nieuw zeeland in Reisverhalende kern van reikifantasia 14op reis guido van genechtenmijn reis naar binnende kern van het ondernemingsrechtde gewijde reis boekdagboek van een muts 14de kern van de administratieve organisatiestedenbouw kern en perspectievende kern van ondernemenmarketingcommunicatie in 14 stappen in Boekendakladderprofessionele voetbaltafel tweedehandsgazelle lampslagharen in Pretparken en Attractieparkennisse in Stoeleneisenhower in Postzegels en Muntenorgonitesdolce gabbana sneakers damestesla model x in Auto-onderdelenfiligraan in Antiek en Kunst