De lessen van ubuntu, De Afrikaanse filosofie voor een gelukZie omschrijving
De kunst van overtuigen. Draagvlak en betrokkenheid creëren
130sinds 2 jul. '25, 13:59
Zie omschrijving
Ophalen of Verzenden
Thuisbezorgd via DHL voor € 3,95
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
NiveauHBO
OriëntatieAlpha
AuteurJohn Kotter
Beschrijving
Plaats een bod. Of stuur een bericht voor een vlotte afhandeling. --------------------------------------------------- Nieuwe goede ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden vaak al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. De argumenten daarvoor zijn uiteen - lopend: het idee is al eens eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld/tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis.
John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel (de eerste helft van dit boek) hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle tegenargumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat in de tweede helft zien hoe je deze tegenargumenten, het zijn er maar liefs 24, kunt neutraliseren: onder meer door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstanden begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën.
Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.
John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel (de eerste helft van dit boek) hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle tegenargumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat in de tweede helft zien hoe je deze tegenargumenten, het zijn er maar liefs 24, kunt neutraliseren: onder meer door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstanden begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën.
Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.
Advertentienummer: m2284850512
Populaire zoektermen
Studieboeken en CursussenStudieboeken en Cursussenstudieboeken verkopenpabo studieboekenstudieboeken integrale veiligheidskundestudieboeken spaanselektronica kunst kundestudieboeken mbo juridisch administratiefstudieboeken hotelschoolstudieboeken hbo fysiotherapiegratis studieboekenstudieboeken alouva studieboekenstudieboekenk design jurk m in Jurkenklipsch nines in Luidsprekersnavigator lincoln in Motor en Toebehorenmercedes gle coupe in Banden en Velgenharry potter schaakbord in Harry Potterespevar in Slaapkamer | Boxspringsdell inspiron mini in Dockingstationspapierkasten in Kasten | Ladekastengrote gesp in Riemen en Ceinturenafrikaans kleding in Stoffen en Lappen