Psychologie en pedagogiek van het jonge kind

Bieden
Ophalen of Verzenden
422sinds 3 mar. '24, 11:22
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2019
AuteurJan Dirk Imelman; Sieneke Goorhuis-Brouwer; Wilna Meijer
Productnummer (ISBN)9789023255840

Beschrijving

Ondertitel: Over ontwikkeling, stimulering en vorming

Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 224

Psychologie en pedagogiek van het jonge kind biedt een perspectief op wat opvoeding en onderwijs voor kinderen van nul tot ongeveer tien jaar zou moeten inhouden. Wat houdt de groei 'van binnen naar buiten' in, hoe verhouden zich meedoen en stimuleren respectievelijk onderwijzen en leren? Kortom: hoe verloopt het verband tussen 'laten groeien' en 'leiden'? De baby-, dreumes-, peuter- en kleuterfasen en de eerste schooljaren worden zowel vanuit de praktijk als theoretisch behandeld. In de praktisch getinte hoofdstukken gaat het, geïllustreerd aan vele casussen, over fase typerende gedragskenmerken en hoe je je daar pedagogisch toe moet verhouden. In de theoretische hoofdstukken wordt aandacht besteed aan de rol van de cultuur en hoe de school kan bijdragen aan de vorming van (cultuur)kritische volwassenheid. Tevens wordt de systeemtheorie voor de kleine kind-periode beschreven en de betekenis van de eerste symptomen van zelfreflectie tijdens de kleuterjaren...
Advertentienummer: m2088181756