Quinny Zapp onderstel - te combineren met buggy/Maxi-Cosi€ 10,00
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2018
AuteurMartin Valcke
Beschrijving
Taal: Nederlands; Vlaams
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap is een handboek met een zeer specifieke visie op het vakgebied. Onderwijskunde wordt naar voren geschoven als een ontwerpwetenschap. Dit wordt vooral duidelijk in deel 2 van het handboek. De visies op leren en instructie uit deel 1 worden doorgetrokken naar bepalende beslissingsmomenten bij het ontwerpen van instructie. Welke leerdoelen staan centraal en welk curriculum schuiven we dus naar voren? Hoe gaan we om met de groeiende aandacht voor executieve functies bij lerenden? Met welke individuele verschillen houden we rekening bij het meenemen van diversiteit in onze instructie (armoede, motivatie, leermoeilijkheden, sociaal-economische status ...)? Hoe garanderen we dat we evaluatieaanpakken kiezen die passen bij onze visie op leren en instructie? Uiteindelijk vertalen we de output uit deel 1 en deel 2 naar een systematische ontwerpaanpak. In het laatste thema integreren we alle thema's door keuzes te expliciteren voor elk aspect dat centraal staat in het onderwijskundig referentiekader...
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap is een handboek met een zeer specifieke visie op het vakgebied. Onderwijskunde wordt naar voren geschoven als een ontwerpwetenschap. Dit wordt vooral duidelijk in deel 2 van het handboek. De visies op leren en instructie uit deel 1 worden doorgetrokken naar bepalende beslissingsmomenten bij het ontwerpen van instructie. Welke leerdoelen staan centraal en welk curriculum schuiven we dus naar voren? Hoe gaan we om met de groeiende aandacht voor executieve functies bij lerenden? Met welke individuele verschillen houden we rekening bij het meenemen van diversiteit in onze instructie (armoede, motivatie, leermoeilijkheden, sociaal-economische status ...)? Hoe garanderen we dat we evaluatieaanpakken kiezen die passen bij onze visie op leren en instructie? Uiteindelijk vertalen we de output uit deel 1 en deel 2 naar een systematische ontwerpaanpak. In het laatste thema integreren we alle thema's door keuzes te expliciteren voor elk aspect dat centraal staat in het onderwijskundig referentiekader...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
24x bekeken
0x bewaard
Sinds 8 jul '25
Advertentienummer: m2286778771
Populaire zoektermen
pincode 2schrijven voor de wetenschapbuitenland 2 vwowereld der wetenschapwetenschap van de zielons strafrecht 2nova nask 1/2grondslagen van het recht 2wetenschap van de zielhet avontuur van mens en wetenschapwetenschap de grote ontdekkingenwereld der wetenschapteleac wetenschapwetenschap in beelddaf ya in Oldtimershudson reed in Verwarming en Radiatorenstenen snijder in Gereedschap | Boormachinesunimog in Agrarisch | Tractorenlakschoenen meisje in Kinderkleding | Schoenen en Sokkenwerkman chassidische in Kunst en Cultuur | Beeldendpieces rits in Broeken en Pantalonscampingaz slang in Kampeeraccessoiresgorssel in Hengelsport | Karpervissenajax badjas in Kinderkleding | Kinder-kledingpakketten