H.J. Gelmers - Neurologie voor verpleegkundigen€ 10,00
Klinisch redeneren en evidence-based practice
130sinds 21 jul. '25, 21:17
Gereserveerd
Ophalen of Verzenden
Thuisbezorgd via DHL voor € 3,95
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2021
AuteurMargriet van Lersel; José Harmsen; Jos Dobber
Beschrijving
Ondertitel: Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen
Taal: Nederlands; Vlaams
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges...
Taal: Nederlands; Vlaams
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges...
Advertentienummer: m2291431320
Populaire zoektermen
schrijven voor de wetenschapwereld der wetenschapwetenschap van de zielwetenschap van de zielhet avontuur van mens en wetenschapwetenschap de grote ontdekkingenwereld der wetenschapteleac wetenschapevidence based practice voor paramediciwetenschap in beeldforensische wetenschapde vrolijke wetenschapklinisch redeneren hesselinkWetenschapkosta boda glas in Antiek | Glas en Kristal45 km driewieler in Brommobielen en Scootmobielendiy rek in Schoolboekendraaihek in Tuinhekken en Hekwerkcitizen diver in Horloges | Herenvolautomatische mover in Caravan accessoiresralph lauren trui heren in Truien en Vestenfornuis hilversum in Fornuizenhandzeep in Uiterlijk | Lichaamsverzorgingtuinbank oud hout in Tuinbanken