Tamar Kopmels - Verhalen vertellen en vragen stellenBieden
Kenmerken
Conditie
Zo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)
2019
Auteur
Cathe Notten
Beschrijving
Ondertitel: Werken met de modellen uit het Protocol ERWD
Taal: Nederlands; Vlaams
Aantal pagina's: 136
Leren rekenen. Werken met de modellen uit het Protocol ERWD* biedt pabostudenten en leerkrachten handvatten om hun rekenwiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de ontwikkeling van de leerlingen, onafhankelijk van de rekenmethode. De grootste problemen in het reken-wiskundeonderwijs worden ervaren vanaf groep 5 maar zijn vrijwel altijd ontstaan in de prille rekenontwikkeling. Door zeker in de periode waarin de basisvaardigheden worden aangeleerd goed af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen, wordt voorkomen dat leerlingen grote rekenachterstand en/of rekenproblemen ontwikkelen. En als deze problemen onverhoopt toch ontstaan zijn, kun je ze ook bij de wortel weer aanpakken.Met behulp van de drie modellen (het model hoofdfasen in de leerlijn, het drieslagmodel en het handelingsmodel) uit het Protocol kun je de leerlingen een stevige rekenbasis meegeven. Deze modellen geven leerkrachten greep op de opbouw van leerlijnen, de bijpassende rekendidactiek en...
Taal: Nederlands; Vlaams
Aantal pagina's: 136
Leren rekenen. Werken met de modellen uit het Protocol ERWD* biedt pabostudenten en leerkrachten handvatten om hun rekenwiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de ontwikkeling van de leerlingen, onafhankelijk van de rekenmethode. De grootste problemen in het reken-wiskundeonderwijs worden ervaren vanaf groep 5 maar zijn vrijwel altijd ontstaan in de prille rekenontwikkeling. Door zeker in de periode waarin de basisvaardigheden worden aangeleerd goed af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen, wordt voorkomen dat leerlingen grote rekenachterstand en/of rekenproblemen ontwikkelen. En als deze problemen onverhoopt toch ontstaan zijn, kun je ze ook bij de wortel weer aanpakken.Met behulp van de drie modellen (het model hoofdfasen in de leerlijn, het drieslagmodel en het handelingsmodel) uit het Protocol kun je de leerlingen een stevige rekenbasis meegeven. Deze modellen geven leerkrachten greep op de opbouw van leerlijnen, de bijpassende rekendidactiek en...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Vollenhove
27x bekeken
0x bewaard
Sinds 22 jul '25
Advertentienummer: m2291517687
Populaire zoektermen
effectief leren de docent als regisseurschrijven voor de wetenschapwereld der wetenschaprekenen in de gezondheidszorgwetenschap van de zielwetenschap van de zielhet avontuur van mens en wetenschapwetenschap de grote ontdekkingenwereld der wetenschapteleac wetenschapfarmaceutisch rekenenwetenschap in beeldspelend leren en ontdekkenmedisch rekenennordace in Tassen | Rugtassendesign kruk in Krukjesikea zoetermeer in Kasten | Kledingkastenkermis in Keuken | Serviestafelzaag in Gereedschap | Zaagmachinesheelsum in Curiosa en Brocanteschapenhek hout in Tuinhekken en Hekwerkhunter uitlijnen in Banden en Velgenlighthouse family in Vinyl Singlesscheurich in Bloempotten