Kenmerken

Conditie
Zo goed als nieuw
Type
Sociale wetenschap
Jaar (oorspr.)
2009
Auteur
Tanja van Beukering; Kees van der Wolf

Beschrijving



Ondertitel: het denken en handelen van leraren intuitie, theorie en reflectie

Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 320

Dit boek gaat over gedragsproblemen in scholen. De onderwijsleersituatie staat centraal, vooral het denken en handelen van leraren. Het gaat om hun visie, houding, overtuigingen en gevoelens ten opzichte van gedragsproblemen en hun strategieën. Wat doen ze om gedragsproblemen te voorkomen, te beperken of op te lossen? Het boek integreert eigen onderzoek naar praktijkkennis van leraren met wetenschappelijke literatuur.
Het boek is ook belangrijk voor interne begeleiders, zorgcoordinatoren, ambulante begeleiders, remedial teachers en andere deskundigen in en rond school, zoals (ortho)pedagogen, schoolpsychologen, jeugd- artsen, kinderpsychiaters en schoolmaatschappelijk werkers. Tevens biedt het achtergrondinformatie aan ouders.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
St.-Jacobiparochie
25x bekeken
0x bewaard
Sinds 6 aug '25
Advertentienummer: m2296839531